Zaterdag 9 maart 2019

“Nunspeet wacht nog steeds op punten……”

Afgelopen zaterdag werd de competitie hervat na twee zaterdagen zonder competitieverplichtingen. Zaterdag 2 maart jl. oefende Nunspeet tegen hoofdklasser CSV Apeldoorn. Door doelpunten van Job Hoogedoorn (32e min.) en oud Nunspeet speler Maikel Lange (54e min.) eindigde deze wedstrijd in 1-1.

Met slechts met 14 punten staat Nunspeet vier punten boven de onderaan staande ploegen asv Dronten en Enter Vooruit. De gasten uit Kampen waren de eerste 20 minuten veel meer in balbezit. Alleen wist Nunspeet vanuit een gesloten verdediging hier wel raad mee. Daarnaast werkte het weer niet echt mee aan een prachtige wedstrijd, het veld kleurde zelfs wit en de wind trok aan tot een windkracht 8. Het was de ploeg uit Kampen die tijdens deze slecht weer periode via Dennis van der Wal, na een scrimmage voor de goal van keeper Abma, de 0-1 op het scorebord wist te zetten. Dit was tevens de ruststand.

Nunspeet probeerde in het eerste kwartier van de tweede helft stand te houden, dit lukte goed en tijdens de nabeschouwing vertelde trainer Freddy Smit dat het de bedoeling was om vanaf de 60e minuut spits Lars Wetering te brengen en druk op te bouwen op de verdedigers van Go Ahead Kampen. Dit werkte circa 10 minuten want het was in de 72e minuut Go Ahead Kampen dat de 0-2 scoorde. Het was Nick Hendriks die vanaf de rand van het strafschopgebied in de korte hoek raak schoot. Nadat Nunspeet op de helft van Go Ahead Kampen verspeelde, brak Go Ahead Kampen via Jurrian Zandbergen en Wail Doufikar razend snel uit. De inzet van Jurrian Zandbergen wist keeper Hendrico Abma met zijn voet onschadelijk te maken. In de rebound scoorde Samir Merraki op aangeven van Wail Doufikar in de 78e minuut de 0-3 voor Go Ahead Kampen. In de 80e minuut kopte Lars van Wetering, uit een voorzet vanaf links van Job Hoogedoorn, keurig binnen: 1-3. In de blessuretijd werd de eindstand door een doelpunt van Bram van Enk op 1-4 bepaald.

Kortom door de 1-4 winst van Enter Vooruit op asv Dronten neemt de spanning onderin alleen maar verder toe. Nunspeet heeft de loodzware wedstrijden tegen de top 4 gehad en zal vanaf komende zaterdag de broodnodige punten bijeen moeten sprokkelen te beginnen in Barneveld bij SDV Barneveld.

Opstelling Nunspeet:
Henrico Abma, Denilcon Ramazan, Marco Drost, Andrew Galea, Lars Polinder, Lucas Pelgrum. Patrick Pluim, Marnix Tissingh, Enes Keklikoglu [70e min. Niek Daalmeijer], Job Hoogedoorn en Karim Mulder [63e min. Lars van Wetering]

Opstelling Go Ahead Kampen:
Tim Noordman, Bram van Enk, Dennis van der Wal, Nick Hendriks, Arjan Wiegers [58e min. Wail Doufikar], Jurrian Zandbergen, Timothy Fechter, Niek van Enk [81e min. Nick van der Kooi], Wilbert Wessels [58e min. Samir Merraki], Adi Draganovic en Laurens van Keulen

Scoreverloop:
35e min. 0-1 Dennis van der Wal
71e min. 0-2 Nick Hendriks
78e min. 0-3 Samir Merraki
80e min. 1-3 Lars van Wetering
90e min. 1-4 Bram van Enk

Gele kaart:
Nunspeet: Henrico Abma en Job Hoogedoorn