Zaterdag 16 maart 2019

“Nunspeet verliest van SDV Barneveld”

Afgelopen zaterdag speelde Nunspeet opnieuw tegen een ploeg uit de top 5 van de eerste klasse. Het team van Freddy Smit bracht een bezoek aan SDV Barneveld.

Met een harde wind in de rug was het Nunspeet dat de thuisploeg de gehele eerste helft onder druk wist te houden. Tot veel uitgespeelde kansen leidde dit niet. Het was in de 8e minuut Lucas Pelgrum die met een schot van buiten het strafschop gebied voor het eerste gevaar wist te zorgen. Halverwege de eerste helft wist Marnix Tissingh ook voor gevaar te zorgen maar de ruststand bleef 0-0.

De tweede helft een geheel ander spelbeeld. SDV Barneveld werd nu geholpen door een harde wind in de rug en creëerde veel meer kansen. Zes minuten na rust was het al raak voor de thuisploeg en wist men de 1-0 op het scorebord te noteren. Zoals al vaker dit seizoen was de verdediging van Nunspeet even van slag en kon de tegenstander binnen 10 minuten uitlopen naar een 3-0 voorsprong en leek de wedstrijd gespeeld. Het was Marnix Tissingh die Nunspeet even in de wedstrijd leek terug te brengen, hij zorgde voor de 3-1. Maar niet veel later wist SDV Barneveld de deur definitief in het slot te gooien en wist men 4-1 aan te tekenen.

De komende wedstrijden zal Nunspeet de noodzakelijke punten bij elkaar moeten sprokkelen, de top 5 heeft men inmiddels binnen de lijnen getroffen. Zaterdag 23 maart a.s. wacht de uitwedstrijd tegen vv Hierden. Trainer Freddy Smit zal bij deze wedstrijd geen beroep op Gieljan Tissingh en Lucas Pelgrum kunnen doen. Beide ontvingen tegen SDV Barneveld hun 5de gele kaart van het seizoen en zijn voor 1 wedstrijd geschorst.

Opstelling Nunspeet:
Henrico Abma, Denilcon Ramazan, Gieljan Tissingh, Andrew Galea [71e min. Marco Drost], Lars Polinder, Lucas Pelgrum [77e min. William Huenestein] Patrick Pluim, Marnix Tissingh, Enes Keklikoglu [58e min. Lars van Wetering], Job Hoogedoorn en Karim Mulder

Opstelling SDV Barneveld:
Jeroen van Binsbergen, Jeff van der Bult, Niels Vlugt, Kevin Ooms, Lesley de Vette, Ricardo Mengerink, Rick Degenaar, Jos van Roekel [84e mi. Martijn van de Streek], Onur Tekay [84e min. Rik Huijser], Rico Kuijt en Milan van Elten

Scoreverloop:
51e min. 1-0 Onur Tekay
58e min. 2-0 Ricardo Mengerink
59e min. 3-0 Rick Degenaar
64e min. 3-1 Marnix Tissingh
73e min. 4-1 Rick Degenaar

Gele kaart:
Nunspeet: Gueljan Tissingh en Lucas Pelgrum