Op vrijdag 22 maart jl. is Hendrikus Hofman overleden. Rikus Hofman debuteerde in oktober 1950 als 24 jarige in Nunspeet 1. Vervolgens speelde hij zo’n 10 jaar in het eerste van Nunspeet meestal als rechtsbuiten. Hoogtepunt in zijn voetballoopbaan was het kampioenschap van de vierde klasse Oost in 1957.

Na zijn carrière als actief voetballer werd Rikus Hofman omstreeks 1965 jeugdleider. Dit heeft hij zo’n 25 jaar gedaan. Met veel inzet en plezier heeft hij vele jeugdelftallen begeleid. Na gestopt te zijn als jeugdleider bleef hij elke zaterdagmiddag trouw de wedstrijden van Nunspeet bezoeken. Ongeveer 10 jaar geleden is hij hiermee gestopt. Wel volgde hij nog trouw de uitslagen van Nunspeet 1.

Het motto van Rikus was: “Wat er ook gebeurt, ik ga op zaterdagmiddag naar de voetbal (van Nunspeet)”. De voetbalvereniging heeft hem veel plezier gegeven.

Correspondentieadres:
Arty Hofman