Zaterdag 23 maart 2019

“Komende zaterdag belangrijk voor Nunspeet, na dure nederlaag in Hierden”.

Afgelopen zaterdag reisde Nunspeet naar buurtvereniging Hierden. Na de uitslagen van vorige week zaterdag resteren er voor Nunspeet de komende weken alleen nog maar finales.

Nunspeet startte vlijmscherp met een hoofdrol voor de snelle Karim Mulder. Bijna vanaf de aftrap werd Karim gelanceerd en stond oog in oog met Nick Grootkarzijn, de keeper van Hierden. Nick Grootkarzijn wist echter een snelle achterstand te voorkomen. Nunspeet bleef het initiatief houden, zoals in de 5e minuut toen oud-Hierden speler William Huenestein, na een lange aanval via Job Hoogedoorn, Karim Mulder wist te bereiken, maar deze vond opnieuw keeper Grootkarzijn op z’n weg. Even later wist Hierden uit een corner voor het eerste gevaar te zorgen en Stefan Jansen de bal gevaarlijk net naast het doel van Henrico Abma draaide.

In de 11e minuut kreeg Hierden en penalty toegekend, nadat Dani Cloteda van achteren licht aangetikt werd door Karim Mulder. De strafschop werd benut door Ewout Mulder, hetgeen een 1-0 voorsprong betekende. Hierden was na de 1-0 de betere ploeg. Het duurde tot de 20e minuut voordat Nunspeet weer gevaarlijk kon worden, met een vrije trap van Lars van Wetering, die gevaarlijk vlak voor keeper Grootkarzijn van richting veranderde, maar de Hierden keeper redde bekwaam. Een minuut later, een snelle counter van Hierden over de linkerzijde met een steekpass op Rick Boersma, die op zijn beurt, Ewout Mulder weer bediende bij de verste paal, die de 2-0 wist binnen te glijden.

Na de 2-0 maakte keeper Grootkarzijn van Hierden nogmaals een vrije trap onschadelijk. Beide teams zochten dus uitdrukkelijk naar doelpunten. Het was opnieuw Hierden dat wist te scoren. Het was aanvaller Boutachkourt die, geheel vrij gelaten door de Nunspeet verdediging, eenvoudig voor de 3-0 zorgde. Nunspeet probeerde het wel zoals in de 37e minuut toen Hoogedoorn, na voorgeven van van Wetering, naast schoot. Ook kopte Van Wetering direct hierna uit een corner net naast. Het zit Nunspeet niet mee in deze fase van de competitie.

Hierden begon de tweede helft weer aanvallend. Met een opkomende Dani Cloteda die corners forceerde, waaruit Dominique Denzel eenmaal op de vuisten kopte van doelman Abma. Nunspeet kon geen vuist maken en Hierden had alles onder controle. In de loop van de 2e helft pakte Nunspeet wel het initiatief over, zo zag Hoogedoorn zijn schot geblokt door keeper Nick Grootkarzijn.

In de 80e minuut leek het helemaal gebeurd voor Nunspeet, toen Patrick Pluim zijn 2e gele kaart, dus rood, kreeg. Nunspeet kreeg ondanks deze tegenvaller plotseling meer vechtlust. In de 83e minuut was het Marco Drost die zijn schot via Grootkarzijn en de lat zag overgaan en dat zelfde gebeurde in de 89e minuut toen een schot van Lars van Wetering, na een voorzet van Niek Daalmeijer, een zelfde lot beschoren was. Gescoord werd er niet meer en zo wist Hierden de streekderby tegen Nunspeet, verdiend, met een 3-0 overwinning af te sluiten.

Voor Nunspeet is het zaak om de rug te rechten en komende zaterdag DZC ’68 op eigen sportpark de Wiltsangh te verslaan. DZC ’68 heeft slechts 2 punten meer, Nunspeet zal MOETEN winnen en kan bij winst DZC ’68 voorbij gaan op de ranglijst en goede zaken doen.

Opstelling Nunspeet:
Henrico Abma, Denilcon Ramazan, Marco Drost, Andrew Galea, Lars Polinder, William Huenestein [74e min. Mike Bouw], Patrick Pluim, Marnix Tissingh, Job Hoogedoorn [87e min. Geert Bode], Lars van Wetering] en Karim Mulder [64e min. Niek Daalmeijer]

Opstelling Hierden:
Niek Grootkarzijn, Ewout Mulder [ 70e min. Brian Klaassen], Stefan Jansen, Laurens Brouwer, Abdelali Akachar [70e min. Donovan Bock], Dominique Denzel, Naoufal Boutachkourt, Rick Boersma [63e min. William Beelen], Edmund Mijnheer, Dani Cloteda en Tim Brockhoff

Scoreverloop:
13e min. 1-0 Ewout Mulder (strafschop)
22e min. 2-0 Ewout Mulder
34e min. 3-0 Naoufal Boutachkourt

Gele kaart:
Nunspeet: Marnix Tissingh en William Huenestein
Hierden: Rick Boersma

Rode kaart: