Zaterdag 30 maart 2019

“Nunspeet toont ander gezicht.”

Afgelopen donderdag werd er door de selectie voor het eerst onder leiding van de nieuwe trainer Lucas Hoekman getraind, zaterdag werd er direct een mooi resultaat geboekt.

Voor het eerst sinds weken werd de nul gehouden, daarnaast wisten de voorwaartsen vaak gevaarlijk op te duiken voor DZC ‘68 keeper Job Tadema. Het vertoonde spel en de beleving binnen en buiten de lijnen geeft vertrouwen voor de volgende belangrijke (thuis) wedstrijd. Komende zaterdag speelt Nunspeet opnieuw een finale op sportpark De Wiltsangh.

Met een door blessures en schorsingen gekortwiekt eerste elftal werd zaterdag afgetrapt in het cruciale duel tegen DZC ‘68. Ondanks het ontbreken van verschillende spelers uit het basiselftal durfde Lukas Hoekman het aan om verschillende jongens uit de eigen jeugd (!) het vertrouwen te geven. Een mooi voorbeeld was het debuut van de, vrijdag jl. 18 jaar geworden, Jonathan van ’t Hof. Een groot talent waar de Nunspeet supporters de komende jaren veel plezier aan kunnen gaan beleven.

De wedstrijd tegen DZC ’68 mocht niet verloren gaan. Onder leiding van de interim coach uit Urk creëerden de spelers van Nunspeet opvallend veel mogelijkheden. Zo was het in de 3e minuut al bijna raak na een mooie aanval over de rechterkant. In de 7e minuut gevolgd door een gevaarlijke kopbal van spits Lars van Wetering. Het was dezelfde van Wetering die zich vrijspeelde en de volgende kans net niet wist te verzilveren.

In de 18e minuut was het Karim Mulder die vanaf de rand zestien meter zijn schot net onder de lat vandaan getikt zag worden door keeper Job Tadema. Een paar minuten later opnieuw een vloeiende aanval, die na een voorzet vanaf rechts, wederom door Van Wetering bijna binnengetikt kon worden. Na 30 minuten de beste kans van de wedstrijd, alweer een snelle aanval over rechts opgezet door Job Hogedoorn en de ruimte voor Karim Mulder om voor een geheel leeg doel de 1-0 binnen te schieten. Helaas voor Nunspeet verdween zijn schot net naast de verkeerde kant van de paal. Ruststand 0-0.

De tweede helft nogmaals een zeer aanvallend Nunspeet met na 5 minuten de eerste kans voor Marnix Tissingh gevolgd door een schitterend genomen vrije trap door Lars van Wetering. Het duurde tot de 65e minuut voordat DZC ’68 de eerste mogelijkheid liet aantekenen en vanaf dat moment handig gebruik wist te maken van de opkomende vermoeidheid bij de Nunspeet spelers.

Het was Nunspeet dat in de laatste 10 minuten opzoek ging naar de bevrijdende 1-0. Kansen werden nog gecreëerd door Karim Mulder, Job Hogedoorn en de debuterende Jonathan van ’t Hof. De eindstand bleef echter 0-0 waar Nunspeet zichzelf het meest tekort heeft gedaan, maar een plaatsje op de ranglijst is gestegen.

Komende zaterdag brengen De Merino’s uit Veenendaal een bezoek aan sportpark De Wiltsangh en hopen de mannen van interim trainer Lucas Hoekman opnieuw de steun van de Nunspeet supporters te krijgen in de strijd tegen degradatie.

Opstelling Nunspeet:
Henrico Abma, Denilcon Ramazan, Marco Drost, Andrew Galea, William Huenestein, Lucas Pelgrum [84e min. Niek Fidder] Karim Mulder, Marnix Tissingh, Job Hoogedoorn, Lars van Wetering [73e min. Jonathan van ’t Hof] en Niek Daalmeijer

Opstelling DZC ’68:
Job Tadema, Jody Keuben, Jelle van Rinsum, Freek Linnenbank, Rutgers Ebbers, Nick Abbink, Dylan Hendriksen [70e min. Duri Tekerlek], Myron Wissink [46e min. Mathijs de Waard], Max Riekel [63e min. Meron Zehaye], Tolgahan Yayla en Fabian Mensah

Scoreverloop:

Gele kaart:
Nunspeet:
DZC ’68: Meron Zehaye en Freek Linnenbank

Rode kaart:
Nunspeet:
DZC ’68:

Scheidsrechter: dhr. N. Wenneker