Zaterdag 6 april 2019
1e klasse D

“Nunspeet pakt opnieuw een punt.”

Zaterdag speelde Nunspeet opnieuw een belangrijke wedstrijd. Dit keer tegen De Merino’s uit Veenendaal. De tegenstander had drie punten meer dan Nunspeet bijeen gesprokkeld kortom een echte 6 punten wedstrijd. Er mocht niet verloren worden!!

Ondanks het op het laatste moment, tijdens de warming up, afhaken van routinier Marco Drost, wist Nunspeet vanaf het eerste fluitsignaal direct de tegenstander uit Veenendaal onder druk te zetten.
De technischvaardige tegenstander werd in de beginfase continu op de huid gezeten door de youngsters van Lucas Hoekman. Dit resulteerde binnen 5 minuten in een grote kans voor Lars Wetering en in de 6e minuut een terechte 1-0 voorsprong. Job Hoogedoorn reageerde alert op een te korte terug kopbal van een Merino verdediger en Hoogedoorn wist wel raad met dit buitenkansje.

De Merino’s schakelden direct een tandje bij en de technischvaardige voetballers uit Veenendaal kwamen steeds beter in hun spel. Hierbij geholpen door een tactische variant waarbij de twee spitsen niet naast elkaar, maar achter elkaar opereerden. De gelegenheids achterhoede van Nunspeet had hier vooral in de eerste helft veel moeite mee. Het wachtten was dan ook op de gelijkmaker en deze viel in de 33e minuut. Over de rechterkant was de snelle rechterspits van De Merino’s weggestuurd en deze wist met zijn snelheid Marnix Tissingh in de sprint te kloppen en beheerst binnen te schieten, doelman Abma was hierbij kansloos.

Bij vorige wedstrijden waren de blauw geel verdedigers bij een tegendoelpunt dusdanig van slag dat meerdere tegenstreffers elkaar snel opvolgden. Dit gebeurde deze wedstrijd gelukkig niet. Als hecht team wist men het doel met kunst en vliegwerk verder schoon te houden en met een 1-1 stand te gaan rusten.

In de tweede helft voerde Lucas Hoekman een tactische wijziging door en gingen de Nunspeet middenvelders 1 op 1 spelen. Hierdoor moest er op het middenveld veel strijd geleverd worden en wist Nunspeet het spelbeeld te kantelen. Veel uitgespeelde mogelijkheden leverde dit voor de aanvallers van zowel Nunspeet als De Merino’s niet meer op. De ruststand van 1-1 betekende dan ook de eindstand.

Na afloop gaven beide trainers toe tevreden te zijn met dit punt. De directe concurrenten hadden allen verloren, waardoor zowel Nunspeet als De Merino’s beiden 1 punt waren uitgelopen.

Nog 5 finales voor Nunspeet te gaan, te beginnen komende zaterdag uit bij DOS ‘37. Thuis werd met 2-0 verloren van deze tegenstander. Gaat het team van interim trainer Lucas Hoekman de eerste overwinning mee naar Nunspeet nemen?

Opstelling Nunspeet:
Henrico Abma, Denilçon Ramazan, Andrew Galea, William Huenestein, Patrick Pluim, Marnix Tissingh, Lucas Pelgrum, Job Hoogedoorn, Niek Daalmeijer [70e min. Enes Keklikoglu], Lars van Wetering [46e min. Jonathan van ’t Hof], en Karim Mulder

Opstelling De Merino’s:
Erik Petrus, Lars ter Burg, Ryan Holman [87e min. Jesse Sprokkelenburg], Joop de Bruin, Aron de Koning, Sebastiaan Klein, Przemek Szeller [84e min. Marco de Gooijer], Jeffrey Terschegget, Jos Henken, David Scholte [25e min. Patrick Donkervoort] en Arien Bakkenes

Scoreverloop:
  6e min. 1-0 Job Hoogedoorn
33e min. 1-1 Przemek Szeller

Gele kaart:
Nunspeet: Patrick Pluim en Lucas Pelgrum
De Merino’s: Jeffrey Terschegget

Rode kaart:
Nunspeet: