Zaterdag 13 april 2019

“Nunspeet toont veerkracht”.

Zaterdag bracht Nunspeet een bezoek aan DOS ‘37 de ploeg uit Vriezenveen. Nadat Lukas Hoekman 14 dagen geleden het trainersstokje overgenomen had van Freddy Smit, was Nunspeet nog altijd ongeslagen.

DOS ‘37 was bezig aan een goede reeks en had o.a. koploper Bennekom met een nederlaag naar huis gestuurd. De youngsters van Lukas Hoekman konden dus aan de bak. De thuiswedstrijd tegen DOS ’37 leverde Nunspeet een 2-0 nederlaag op.

Na 2 minuten spelen werd Job Hoogedoorn binnen het strafschopgebied gevloerd. De scheidsrechter zag daar, in tegenstelling tot zowel de supporters van vv Nunspeet als DOS ’37, geen strafschop in. Twee minuten later moest keeper Henrico Abma de bal al uit het net halen. Stef van der Velden wist al koppend de 1-0 voorsprong voor de thuisclub aan te tekenen. Nunspeet liet de moed niet zaken en pakte brutaal het initiatief wat leidde tot verschillende goede kansen op de gelijkmaker. Zo creëerden Lars van Wetering en Jonathan van ’t Hof verschillende goede mogelijkheden.

Het duurde echter tot de 40e minuut voordat Lars van Wetering uit een voorzet van Job Hoogedoorn de gelijkmaker wist te scoren. Ondanks de slechts 5 minuten tot de rust bleef Nunspeet opzoek naar de verdiende voorsprong. Het was Marnix Tissingh die zichzelf goed vrij wist te spelen en met een prachtige uithaal in de verre hoek de 1-2 voorsprong liet aantekenen. Dit betekende de ruststand.

In de tweede helft een onveranderd spelbeeld. Nunspeet pakte direct het initiatief en had in de eerste minuten na rust de kans om via Job Hoogedoorn de voorsprong uit te breiden. DOS ’37 keeper Jordy Dijkhuis wist echter met zijn voet nog redding te brengen. Het duurde tot de 57e minuut voordat er wel gescoord werd. Het was opnieuw Marnix Tissingh die een goede voorzet met zijn hoofd doeltreffend wist af te ronden en de 1-3 op het scorebord liet zetten.

Er leek niets aan de hand tot de scheidsrechter in de 75e minuut een strafschop toekende aan DOS ’37. Stef van der Velden wist opnieuw wel raad met dit buitenkansje en bracht de spanning weer terug in de wedstrijd. Een minuut kwam DOS ’37, geheel tegen de verhouding in, zelfs op gelijke hoogte. Een afstandsschot van Nick Wenning verdween in het doel achter Henrico Abma.

Zou Nunspeet dan toch onnodig punten gaan verspelen?
Dus niet. Karim Mulder werd in de slotminuten met zijn snelheid weggestuurd en door Job Hoogedoorn goed aangespeeld. Beheerst en koelbloedig wist Karim wel raad met dit buitenkansje en scoorde de verdiende 3-4 voor Nunspeet. Ondanks de maar liefst 5 minuten extra tijd werd de voorsprong met succes vastgehouden en werden 3 belangrijke punten mee naar Nunspeet genomen.

Het Hoekman effect zet dus door. A.s. zaterdag wacht vv Scherpenzeel op sportpark De Wiltsangh aanvang 14:45 uur en kan Nunspeet opnieuw strijden voor de 3 punten.

Opstelling Nunspeet:
Henrico Abma, Denilçon Ramazan, Andrew Galea, Marco Drost, William Huenestein, Patrick Pluim [80e min. Enes Keklikoglu], Marnix Tissingh, Lucas Pelgrum [88e min. Lars Polinder], Job Hoogedoorn, Lars van Wetering en Jonathan van ’t Hof [79e min. Karim Mulder]

Opstelling DOS ’37:
Jordy Dijkhuis, Maik Poelakker, Dennis Boshoeve, Maarten Smit, Bernd Bove [73e min. Wout Kikkert], Stef van der Velden, Nick Wennink, Melvin Kemp [73e min. Stan Tempert], Jaap Mulderij, Sten Middelkamp en Martijn Olde Olthof

Scoreverloop:
  4e min. 1-0 Stef van der Velden
40e min. 1-1 Lars van Wetering
43e min. 1-2 Marnix Tissingh
57e min. 1-3 Marnix Tissingh
75e min. 2-3 Stef van der Velden (strafschop)
76e min. 3-3 Nick Wennink
84e min. 3-4 Karim Mulder