Onder prachtige weersomstandigheden werd woensdag 24 april het schoolvoetbaltoernooi van de gemeente Nunspeet gespeeld op de velden van sportpark “De Wiltsangh”. Het was al weer de 44e editie van dit door VTS Tours gesponsorde toernooi.

Door de inzet van vele tientallen vrijwilligers konden meer dan 450 kinderen uit de groepen 5 t/m 8 van diverse basisscholen uit de gemeente Nunspeet met en tegen elkaar voetballen. Met 48 teams verdeeld over 4 categorieën werd de sportieve strijd met elkaar aan gegaan.

Nieuw dit jaar was dat er niet meer 11 tegen 11 of 7 tegen 7 gespeeld werd, maar 8 tegen 8 door de groepen 7/8 en 6 tegen 6 door de groepen 5/6.

Bij de categorie jongens uit groep 7/8 wist het team van De Bron 1 na een spannende finale tegen De Petra 1 beslag te leggen op de 1e plaats en bij de meisjes uit groep 7/8 versloeg het team van De Immanuel 1 in de finale De Morgenster 1.

Bij de groepen 5/6 waren de prijzen voor De Petra. Bij de jongens was De Petra 1 te sterk voor De Morgenster 1 en bij de meisjes eindigde De Petra 2 voor De Immanuel 1.

Naast de “strijd” om de prijzen was het sportieve aspect minstens zo belangrijk tijdens dit toernooi. Om dit te onderstrepen werd er binnen elke categorie een fair play cup uitgereikt. Deze fair play cup is vernoemd naar Bertus Bakker, die man die zich vele jaren heeft ingezet voor het schoolvoetbal in Nunspeet. De fair play prijzen gingen bij de meisjes 5/6 naar De Morgenster 1 en bij de meisjes 7/8 naar De Petra 2. Bij de jongens 5/6 was de fair play cup voor De Franciscus 1 en bij de jongens 7/8 voor De Bron 2.

Overigens ging niemand van de deelnemers met lege handen naar huis, want voor ieder deelnemend kind was er na afloop een medaille beschikbaar.

Ook de kinderen die niet mee deden met de voetbalwedstrijden konden sportief bezig zijn deze dag. Het team van Nunspeet beweegt had hiervoor diverse activiteiten opgesteld waar volop gebruik van werd gemaakt.

Al met al een zeer geslaagd toernooi. De organisatie bedankt alle deelnemers, begeleiders en vrijwilligers voor hun inzet en enthousiasme en hopelijk tot volgend jaar!