Op dinsdag 14 mei is JO13-3 kampioen geworden in de vijfde klasse. Door een 0-6 overwinning op middenmoter EZC ’84 kunnen de Nunspeters niet meer worden ingehaald door directe concurrenten SVI en WZC Wapenveld.

Van kampioensstress was weinig te merken die dinsdagavond. Tenminste, bij de spelers. Een aantal ouders en begeleiders had toch nog last van gezonde wedstrijdspanning. Maar op het zonnige sportpark aan de Kweekweg in Epe maakte Nunspeet al snel een eind aan de onzekerheid. Nadat de keeper van EZC in eerste instantie nog wist te redden, benutte Seth al na een paar minuten de rebound, 0-1!

De rest van de wedstrijd kwam JO13-3 eigenlijk geen moment in de problemen. Keeper Fanuel had, zoals wel meer wedstrijden dit seizoen, niet of nauwelijks iets te doen. Fabian zorgde met een van richting veranderd schot voor de 0-2 en nog voor rust liep Mohammad zijn tegenstander eruit en schoot de 0-3 binnen.

Na de rust was de overmacht van Nunspeet zo mogelijk nog groter. EZC geloofde het wel en Nunspeet combineerde naar hartelust door de Eper verdediging. Dit leverde uiteindelijk nog drie doelpunten op via Mohammad (2x) en Seth.

Na het laatste fluitsignaal volgde uiteraard een klein feestje met de meegereisde supporters. En zaterdag doen we dat nog eens dunnetjes over op en rond de Wiltsangh.