Zaterdag 18 mei 2019

“Belangrijke overwinning Nunspeet.”

Afgelopen zaterdag speelde Nunspeet op een drukbezocht sportpark De Witsangh de belangrijke thuiswedstrijd tegen Enter Vooruit. Bij winst voor de blauw gele formatie van Lucas Hoekman wist het vlaggenschip van de vereniging het eerste klasse voetbal voor volgend seizoen veilig te stellen.
Enter Vooruit mocht niet verliezen om directe degradatie te voorkomen.

Bij Nunspeet waren een aantal wijzigingen doorgevoerd t.o.v. de laatste wedstrijd. Zo werden tegen Enter Vooruit gemist: door schorsing (Patrick Pluim) en blessure (William Huenesteijn) waardoor Peter Huijgen en Lars Polinder hun opwachting maakten in de basis. Gevolgd door Frank Bronkhorst die al na 6 minuten de geblesseerde Denilçon Ramazan kwam vervangen. Na afloop mocht dit trio de dik verdiende complimenten van Lucas Hoekman in ontvangst nemen.

Nunspeet startte voortvarend en in de 6e minuut wist Lars van Wetering een snelle aanval op schitterende wijze af te ronden. Net als andere spelers heeft spits Van Wetering profijt van de aangepaste speelstijl onder Lucas Hoekman en scoort Van Wetering net als in de voorbereiding aan de lopende band. Enter Vooruit wist zich in de eerste helft geen raad met het goede veldspel van Nunspeet, zo was het Jonathan van t Hof die in de 11e minuut de 2-0 op zijn schoen had. Zijn schot ging echter net over het goal van de Enter keeper. In de 15e minuut dachten de gasten een strafschop te versieren, maar de goed leidende scheidsrechter, de heer J. van Dijk, wilde hier niet van weten.

In de 23e minuut was het opnieuw Lars van Wetering die met een vrije trap van ruim 20 meter bijna de 2-0 liet aantekenen. In de 36e was het dan toch raak, Job Hogedoorn wist zijn aanvallende actie koelbloedig af t ronden en tekende voor de 2-0 voorsprong. Op slag van rust werd het zelfs 3-0, opnieuw was het Lars van Wetering die een vrije trap vanaf circa 20 meter feilloos wist binnen te schieten.

In de 2e helft ging Nunspeet door waar het gebleven was en binnen 5 minuten werd de 4e Nunspeetse treffer gescoord door opnieuw Job Hogedoorn. Hierna leek Nunspeet de wedstrijd rustig uit te spelen wat Enter Vooruit de mogelijkheid gaf om de eretreffer binnen te schieten. Ondanks dat o.a. Jonathan van t Hof en Job Hogedoorn goede kansen niet wisten te verzilveren bleek de 4-1 tussenstand ook de eindstand.

Door deze overwinning verzekerd Nunspeet zich van opnieuw een seizoen eerste klasse. Na een moeizame start van het seizoen 2018/2019 hebben interim trainer Lucas Hoekman en de spelers van Nunspeet het seizoen op een succesvolle wijze afgesloten. Wat rest is de laatste uitwedstrijd a.s. zaterdag 25 mei, aanvang 14:30 uur, tegen KHC uit Kampen.

Opstelling Nunspeet:
Henrico Abma, Denilçon Ramazan [6e min. Frank Bronkhorst], Andrew Galea, Marco Drost, Lars Polinder, Jonathan van ’t Hof, Marnix Tissingh [83e min. Gieljan Tissingh], Karim Mulder, Job Hoogedoorn, Lars van Wetering en Peter Huijgen [66e min. Niek Daalmeijer]

Opstelling Enter Vooruit:
Teun Nijhof, Jurgen Siemerink, Sietse Velten [59e min. Joel Scheper], Matthijs Rozemuller, Dylan Siemerink, Henri Knol, Ron Smit, Wout Velten [59e min. Sander Jansen], Mark Breukink, Dennis Bolink en Wim Oosthoek

Scoreverloop:
  6e min. 1-0 Lars van Wetering
36e min. 2-0 Job Hoogedoorn
45e+2 min. 3-0 Lars van Wetering
50e min. 4-0 Job Hoogedoorn
64e min. 4-1 Sander Jansen

Gele kaart:
Nunspeet: –