Zaterdag 25 mei 2019

“Nunspeet speelt gelijk tegen KHC Kampen.”

In de laatste wedstrijd van het seizoen mocht Nunspeet een bezoek brengen aan KHC Kampen. Voor beide ploegen stond er niets meer op het spel.

Het was KHC Kampen dat in de 7e minuut voor het eerste gevaar zorgde door een schot van buiten de 16 meter. Het was echter keeper Martijn Dekker die redding wist te brengen op dit schot. Een paar minuten later was het Job Hoogedoorn die een dribbel vanaf de middellijn (!) bijna doeltreffend wist af te ronden. Helaas verdween de lob van Hoogedoorn op het dak van het KHC doel.

In de 28e minuut was het KHC er Bulak Alp die de Nunspeetse keeper Martijn Dekker wist te passeren, 1-0. Nunspeet leek even van slag en KHC Kampen wist binnen 10 minuten twee goede mogelijkheden te creëren maar Nunspeet wist stand te houden. Nunspeet wilde voor de rust de 1-1 alsnog realiseren en verhoogde de druk op de KHC Kampen verdedigers. Dit leidde in de 45e minuut tot een overtreding die Lars van Wetering de kans gaf om vanaf de 11 meter de gelijkmaker in te schieten. Dit buitenkansje wist de Nunspeet spits feilloos te verzilveren.

In de tweede helft kregen zowel Nunspeet door o.a. Jonathan van’t Hof en KHC Kampen met afstandsschoten de kans op een tweede doelpunt. Deze doelpunten bleven uit waardoor de eindstand van deze laatste competitiewedstrijd bleef steken op een 1-1 gelijkspel.

Nunspeet heeft zich op eigen kracht veilig gespeeld waardoor men ook volgend seizoen in de eerste klasse speelt. De opdracht voor interim trainer Lucas Hoekman is hierdoor succesvol afgerond, onder leiding van deze trainer werd er de laatste 7 (!) compettitiewedstrijden niet verloren.

Voor het eerste elftal zit het seizoen erop, het reserveteam van Nunspeet wist zich door een 2-1 overwinning te plaatsen voor de nacompetitie. Wellicht dat dit selectieteam opnieuw kan promoveren naar de hoofdklasse.

Opstelling Nunspeet:
Martijn Dekker, Andrew Galea, Marco Drost, Gieljan Tissingh, Karim Mulder, Patrick Pluim [83e min. Niek Daalmeijer], Jonathan van ’t Hof [75e min. Hakim Nsabimana], Marnix Tissingh, Job Hoogedoorn, Lars van Wetering en Peter Huijgen [46e min. Lars Polinder]

Opstelling KHC Kampen:
Roy van Dyk, Jarron de Lange, Nick Notrot, Durk van der Leest, Joel Visscher, Burak Alp, Karim Gabara, Jeffrey de Nooijer [71e min. Ibrahim Tuncer], Talha Ozen, Kevin Isidora [60e min. Romano Luhukay] en Leroy Knol

Scoreverloop:
36e min. 1-0 Burak Alp
45e+2 min. 1-1 Lars van Wetering [strafschop]

Gele kaart:
Nunspeet: –
KHC Kampen: Joel Visscher

Rode kaart:
Nunspeet: