Zaterdag 1 juni 2019:

“JO8-2, 2e plaats KNVB beker!”

Na een imposante reeks bekerwedstrijden was voor de JO8-2 op 1 juni de finaledag aangebroken. Onze jongens mochten afreizen maar sportpark de Rohorst in Den Ham waar de finale wedstrijden van de KNVB beker district Oost gespeeld werden.

Voor de wedstrijd werden de trainers door het team nog even in het zonnetje gezet met een leuke attentie. Bedankt Bertrick en Wesley voor afgelopen jaar!

Een beetje zenuwachtig werd onder een stralend zonnetje het veld betreden tegen OWIOS JO8-1, en ook daar was te zien aan de gezichtjes dat ze gespannen waren. Dat was te merken in de 1e helft, een beetje aftastend ging het op en neer. Vlak voor rust maakte OWIOS echter de 0-1, waardoor we in de 2e helft echt op jacht moesten naar de gelijkmaker.

En die kwam vrij snel door een schot van Kian. OWIOS had een duidelijke strategie in de tweede helft. De bal zo snel mogelijk naar voren en van afstand op goal schieten. Daar hadden we het lastig mee waardoor het snel uitliep naar 1-6. Mathijs maakte nog de 2-6, maar het mocht niet baten, de beker ging aan onze neus voorbij.

In de kantine werd het team natuurlijk nog wel gehuldigd met een gave zilveren KNVB medaille, een finaleshirt en een patatje.

Kyano, Pepijn, Christian, Daan, Ferris, Nick, Kian en Mathijs; het was een gaaf seizoen. Op naar de JO9!