Ze hebben het vaak zwaar tijdens het fluiten van een wedstrijd. Krijgen veel commentaar van op en naast het veld. Je doet het zelden goed. Onze scheidsrechters. We hebben er velen en net als de rest van onze vrijwilligers zijn we ze dankbaar.

Reden genoeg voor Jaap Doornwaard om extra aandacht te vragen voor ons vaste corps clubscheidsrechters. Hij vond een luisterend oor bij onze officiële kledingpartners Intersport Meijers en Karssen Sport Nunspeet.

De samenwerking met de lokale sportzaken loopt na de introductie van het nieuwe kledingplan vlekkeloos. De sfeer is ontspannen, de gezichten bekend en de lijntjes kort. Zo kunnen we voor garantiegevallen rechtstreeks bij hun terecht wat een hoop bureaucratie omzeild.

Er werd een shortlist samengesteld van wekelijks in te zetten scheidsen en deze werden in nieuwe kleding gestoken. Van JAKO natuurlijk. De kleuren in lijn met het Kledingplan. Aan de uniforme uitstraling zal het niet meer liggen. Heel veel dank Jurni en Arnold!

Heb je ook interesse regelmatig een wedstrijd te fluiten? We kunnen altijd nieuwe arbiters gebruiken. Ook zijn er mogelijkheden om een opleiding te volgen in het kader van de KNVB Academie Arbitrageopleidingen.

Interesse of wil je meer informatie? Jaap Doornwaard kan je meer vertellen. Ws-jeugd@vvnunspeet.nl.