Zaterdag 8 juni 2019

“Nunspeet 2 pakt verdiende winst en plaats zich voor finale wedstrijd tegen Hierden 2!!”

Na het behalen van de derde periode in de eerste klasse A gaat het tweede elftal van Nunspeet voor promotie naar de reserve Hoofdklasse. Dit is geen eenvoudige klus, want er worden met 7 andere teams gestreden voor 1 plekje. De eerste wedstrijd speelden we uit bij Go Ahead Kampen 2. Een zeer goede ploeg met veel individuele klasse, hier hadden we onze handen meer dan vol aan. In de tropische hitte en na 120 lange minuten voetballen trokken we aan het langste eind. Met een 1-3 uitslag op het bord, tevreden terug naar Nunspeet.

Afgelopen zaterdag uit naar Vroomshoopse Boys2, onze tweede wedstrijd. Met een bus vol spelers, begeleiding en supporters vertrokken we met veel vertrouwen naar Vroomshoop. Onder geheel andere weersomstandigheden dan vorige week beginnen we goed aan de wedstrijd. Toch kwam Vroomshoopse Boys tegen de verhouding op 1-0, maar een minuut later was het alweer gelijk door Jos. Binnen het uur kwamen wij op voorsprong via Bilal en mede hierdoor kregen wij steeds meer ruimte voorin en de nodige kansen. Tegen het eind van de wedstrijd scoorde Niek D. de bevrijdende goal en zo wonnen wij voor de tweede keer deze nacompetitie met 1-3. Met deze mooie uitslag stapten we de bus in, waar de sfeer er dan ook gelijk goed in zat.

Nog 1 wedstrijd te spelen, de finale en wel tegen Hierden 2. Een bekende ploeg die ook bij ons in de competitie zat. Wie wint promoveert naar de reserve Hoofdklasse, dus een wedstrijd om het echie!! Ook nu rekenen we weer op veel support vanuit Nunspeet!! Waar en op welk tijdstip deze wedstrijd gespeeld gaat worden, zal in de loop van deze week wel bekend worden gemaakt.