Zaterdag 15 juni 2019
Finale Nacompetitie

“Nunspeet 2 weer terug in de Hoofdklasse, na enerverend potje tegen Hierden 2!!”

Zaterdag 15 juni een belangrijke dag voor Nunspeet 2. Via de nacompetitie voor promotie strijden tegen een oude bekende van ons, Hierden 2. Wie had dit kunnen denken van onze jonge ploeg die op 9 maart net boven de rode streep stond. De laatste tien competitie wedstrijden leverden ons maar liefst 25 punten op en een keurige 4de plaats op de ranglijst. Ook de twee voorafgaande wedstrijden in de nacompetitie werden gewonnen en dan speel je de finale in Hulshorst tegen Hierden. Hoe mooi wil je het hebben!!

Na de warming up nog even met z’n allen de kleedkamer in. De spanning is voelbaar. Iedereen hoort erbij en we gaan het met elkaar doen, dat merk je aan alles. Op weg naar het veld krijg je kippenvel. Honderden mensen zijn afgekomen op deze wedstrijd. Het vele vuurwerk, de blauwgele fakkels worden afgestoken. De toon is gezet zo lijkt het….

Maar de eerste fase is duidelijk voor Hierden, maar na een minuut of tien komt de wedstrijd meer in evenwicht en komen ook de eerste kansen voor ons. Toch is het Hierden die op voorsprong komt halverwege de eerste helft. De wedstrijd gaat heel snel met best wel kansen over en weer. Maar het blijft bij deze ene goal in de eerste helft.

In de rust is iedereen vrij rustig en worden een aantal dingen nog eens benoemd. Positief blijven naar elkaar en het geloof hebben dat we het met elkaar gaan flikken.

De tweede helft begint niet goed voor ons, Hierden valt aan, schieten een bal op de paal en er volgt een keiharde overtreding op Bram. Dit kost veel tijd en is niet goed om een hoog tempo in de wedstrijd te krijgen. Na zo’n 15 minuten krijgen we weer grip op de wedstrijd en komen we steeds meer door in hun 16 meter. Maar tijd is nu onze grootste tegenstander. Er wordt aanvallend gewisseld en dit wordt beloond door Niek D. die een voorzet van rechts binnen schiet. Dezelfde Niek D. knalt een paar minuten later met z’n linker vol op de lat. Dan een vrije trap van Peter aan de linkerkant die de bal strak inbrengt ,wordt door een verdediger van Hierden achter zijn eigen keeper binnengekopt. De voorsprong is er zo kort voor tijd. Maar er volgt nog een hectische slotfase waar van alles gebeurd. Als de scheidsrechter na negen minuten blessuretijd voor het laatst fluit is de promotie naar de Hoofdklasse een feit.

Dan de ontlading, blijdschap, tranen en omhelzingen. Deze zaterdag, 15 juni 2019, is een dag om niet snel te vergeten!! Onze dank gaat uit naar alle mensen die ons gesteund hebben dit seizoen en aan alle mensen die op deze dag erbij waren om ons aan te moedigen. Ook de voetbalvereniging Hulshorst willen we hartelijk bedanken voor hun gastvrijheid en hun geweldige medewerking om deze wedstrijd daar te mogen spelen.

Opstelling Nunspeet:
Bram Beek, Geert Bode, Frank Bronkhorst, Jorn Krijnsen, Stefan van de Kolk (75ste Niels Reezigt), Niek Fidder, Rutger Doornwaard, Jonathan van ’t Hof (85ste Mark Reezigt), Bilal Bella, Peter Huijgen en Mathieu Veldman (64ste Niek Daalmeijer).

Wisselspelers: Mark Reezigt, Jeroen van de Kolk, Niels Reezigt, Jeffrey Vis, Niek Daalmeijer en Dylan Lieuwerink.
Geblesseerd: Mike Bouw, Vincent Zoet en Ruben Pluim
Afwezig: Jos Huijgen (vakantie) en Ryan Ceelie (werk)

Scoreverloop:
22ste min. 1-0 Casper Krop