Woensdag 7 augustus 2019
Veluwade

“Nunspeet verliest eerste oefenwedstrijd van Hierden.”

Nunspeet heeft de eerste oefenwedstrijd van seizoen 2019-2020 met 3-2 verloren. Op het Veluwade toernooi speelde Nunspeet tegen gastheer vv Hierden. Voor rust kwamen de gasten via Gert Boonen op 1-0, een voorzet werd door Boonen achter doelman Liewerink gekopt. Vlak voor rust had Nunspeet recht op een strafschop, de doorgebroken Frank Boers werd door Dominque Denzel binnen het strafschopgebied vastgehouden. Scheidsrechter Petersen weigerde echter de bal op elf meter te leggen.

Na rust kwam Hierden via Maikel Vermeulen op 2-0, Nunspeet deed in de 74e minuut via Andrew Galea wat terug en bracht de stand op 2-1. Nadat Mitchel Overveld in de 88e minuut de eindstand op het bord leek te zetten (3-1), was het scheidsrechter Petersen die in de blessure tijd Nunspeet wel een strafschop toekende. Frank Boers wist in tweede instantie dit buitenkansje te verzilveren.

Opstelling vv Nunspeet:
Dylan Liewerink, Bilal Bella, Andrew Galea, Gieljan Tissingh, Benjamin van Dijk, Patrick Pluim, Niek Fidder, Thomas van de Kolk, Hicham Zekhini, Peter Huijgen en Frank Boers.

Wissels vv Nunspeet: Sean Poot, Mike Bouw, Marcelo Besselsen, Karim Mulder, Hakim Nsabimana en Lucas Pelgrum