Zaterdag 31 augustus 2019
Districtsbeker

““Nunspeet verslaat VSCO ’61 voor de Districtsbeker.”.”

In het eerste bekerduel versloeg Nunspeet VSCO’61 met 2-0. Deze stand was al voor rust bereikt. Een verdiende overwinning voor de thuisploeg.

De eerste helft was volledig voor Nunspeet met een excellerende Karim Mulder, die op deze manier spelend nadrukkelijk solliciteert naar een basisplaats. Hij werd terecht “man van de wedstrijd“ met instemming van zijn trainer. “Met diepgang, acties en dribbels was hij een verfrissing.” De eerste kans van de wedstrijd was voor Nunspeet. VSCO ’61 doelman Arjan ten Klooster beging een overtreding binnen de zestien. De toegekende strafschop, genomen door Peter Huijgen, werd echter door de VSCO-goalie gestopt.

VSCO’61 gaf goed partij, maar moest toch lijdzaam toezien dat Nunspeet in de 33e minuut op een 1-0 voorsprong kwam. Hakim Nsabimana liep uit de rug van de verdediging weg en zijn voorzet werd simpel binnengetikt door Peter Huijgen. Vijf minuten voor rust maakt Hakim Nsabimana dankbaar gebruik van een verkeerde pass in de defensie en bracht de ruststand op 2-0.

De tweede helft was weinig spectaculair. Nunspeet was wel enkele malen dreigend, maar een goede eindpass ontbrak.

Volgende week zaterdag speelt Nunspeet, de tweede bekerwedstrijd, om 14:30 uur op Sportpark de Adelaar tegen Fc Horst.

A.s. dinsdag 3 september speelt Nunspeet op Sportpark De Wiltsangh een oefenwedstrijd tegen ZAC. Aanvang 20:00 uur.

Opstelling vv Nunspeet:
Sean Poot, Mike Bouw, Andrew Galea, Gieljan Tissingh, Benjamin van Dijk, Patrick Pluim, Hakim Nsabimana [60e min. Marcello Besselsen], Karim Mulder, Jonathan van ’t Hof [74e min. Job Hoogedoorn], Peter Huijgen [60e min. Lars van Wetering] en Frank Boers.

Opstelling VSCO ’61:
Arjan ten Klooster, Sander Stange, Rick Pul, Arjen Hulst, Colin Blaauw, Wesley Pater, Bart Schoonhoven, Beert Bonestroo [Remco van ’t Hul], Wim de Vries, Jan van ’t Oever [Dominique van de Grift] en Luca Veldhoen [Rick Sleurink]

Scoreverloop:
33e min. 1-0 Peter Huijgen
40e min. 2-0 Hakim Nsabimana

Gele kaart:
Nunspeet:
VSCO ’61:

Rode kaart:
Nunspeet:
VSCO ’61:

Scheidsrechter: de heer G. Beekman