Zaterdag 21 september 2019
1e klasse D Oost

““Valse start voor Nunspeet.”

Nadat Nunspeet de 2de poulebekerwedstrijd tegen Fc Horst met 2-3 (doelpunten: Lars van Wetering 2x en Frank Boers) had gewonnen en de 3de poulebekerwedstrijd tegen WSV met 3-0 had verloren, stond zaterdag jl. de 1ste competitiewedstrijd op het programma.

Tegenstander DOS Kampen maakte na ruim 4 jaar zijn rentree in de 1e klasse. DOS Kampen begon goed en zette Nunspeet onder druk. In de 17e minuut werd er binnen het strafschopgebied een overtreding op Twan Krul gemaakt en wees scheidsrechter de heer Wenneker naar de stip. De toegekende strafschop werd door Erik Rotman benut, 1-0. Na deze tegenvaller pakte Nunspeet het initiatief. De ploeg van onze nieuwe trainer Erwin Brem creëerde een overwicht en het wachten was op de gelijkmaker. Deze viel niet en net voor de rust moest de geblesseerd raakte Jonathan van ’t Hof door Marchello Besselsen vervangen worden.

Na rust startte Nunspeet fel en wist Dos Kampen vast te zetten. In de 51e minuut kwam Lars van Wetering net te laat om een voorzet van Frank Boers doeltreffend af te ronden. Een minuut later werd een inzet van Patrick Pluim door een verdediger van DOS Kampen voor de doellijn gekeerd. Tegen de verhoudingen in scoorde DOS Kampen 2 minuten later 2-0. Bij het uitverdedigen speelde doelman Sean Poot de bal in de voeten van Erik Rotman, die vanaf ruim 40 meter het Nunspeetse doel wist te vinden. Na deze 2-0 bleef Nunspeet op zoek naar de aansluitingstreffer, maar ondanks verschillende doelpogingen kwam deze er niet. In de 76e minuut kreeg Enes Keklikoglu zijn 2de gele kaart en kon naar de kleedkamer vertrekken. In de 90e minuut kreeg Gieljan Tissingh, na een corner, in het strafschopgebied de bal op zijn arm en mocht Erik Rotman zijn 2de penalty nemen. Ondanks dat doelman Sean Poot de goede hoek koos, was hij niet staat de bal te stoppen, 3-0.

Volgende week zaterdag speelt Nunspeet om 14:45 uur op Sportpark de Wiltsangh tegen SDV Barneveld.

Opstelling vv Nunspeet:
Sean Poot, Enes Keklikoglu, Gieljan Tissingh, Peter Huijgen, Benjamin van Dijk, Patrick Pluim, Karim Mulder [73e min. Marco de Vries], Job Hoogedoorn, Jonathan van ’t Hof [45e min. Marcello Besselsen], Lars van Wetering en Frank Boers

Opstelling DOS Kampen:
Kevin Dijkstra, Maurice Vespignani, Martijn Barneveld, Bas Adema, Wim Snippe, William Jansen [67e min. Michel Kamphuis], Twan Knul, Jochem van Putten, Frank Jansen [83e min. Cris Westerkamp], Erik Rotman en Allan Bakker

Scoreverloop:
18e min. 1-0 Erik Rotman [strafschop]