Zaterdag 5 oktober 2019
1e klasse D Oost

Nadat Nunspeet vorige week tegen SDV Barneveld in de slotfase de overwinning weg gaf en daarbij ook nog eens spits Lars van Wetering, met 2x geel, het veld uit zag worden gestuurd en daardoor geschorst was tegen DOS ’37, was trainer Erwin Brem genoodzaakt de opstelling op 1 plek te wijzigen ten opzichte van de wedstrijd tegen SDV Barnveld. Marco de Vries nam de plaats van Lars van Wetering in de spits over.

Nunspeet was het eerst half uur heer en meester en creëerde diverse kansen op de score te openen. De kansen wisten niet verzilverde te worden en dan geldt een oude voetbalwet, zo was het Ronald te Morsche die in de 32e minuut de 1-0 op het bord zetten voor de thuisploeg. Nog voor rust werd het 2-0 dit keer was het Menno Kamphuis die de wel doeltreffend raakt schoot achter doelman Sean Poot.

Alle aanvallende plannen met de aanvallende wissel Job Hoogedoorn voor Marchello Besselsen kon een minuut na rust alweer de prullenbak in, wanneer ter Morsche de 3-0 scoorde en de wedstrijd definitief in het slot gooide. Twee minuten wist ook Kamphuis, uit een strafschop, zijn tweede van de middag te scoren. Vanaf elf meter was Kamphuis koelbloedig en schoot buiten bereik van doelman Poot raak.

Na drie wedstrijden staat Nunspeet een na laatste met 1 punt. Aanstaande zaterdag komt streekgenoot WHC op bezoek op de Wiltsangh. Na een jaar staat de Veluwse derby weer op het programma. Nunspeet zal zaterdag vanaf minuut één vol ten strijde moeten trekken om een goed resultaat te boeken tegen WHC.

Opstelling vv Nunspeet:
Sean Poot, Mike Bouw [52e min. Enes Keklikoglu], Gieljan Tissingh, Peter Huijgen, Benjamin van Dijk, Marcello Besselsen [46e min. Job Hoogedoorn], Patrick Pluim, Karim Mulder, Lucas Pelgrum, Marco de Vries en Frank Boers

Opstelling DOS ’37:
Patrick Nitert, Douwe Koebrugge [78e min. Marnick Fokke], Maik Poelakker, Dennis Boshoeve, Hidde Boers, Ronald ter Morsche, Menno Kamphuis [62e min. Sten Middelkamp], Nick Wennink, Melvin Kemp, Jaap Mulderij en Martijn Olde Olthof [62e min. Sten Middelkamp]

Scoreverloop:
32e min. 1-0 Ronald ter Morsche
39e min. 2-0 Menno Kamphuis
46e min. 3-0 Ronald ter Morsche
48e min. 4-0 Menno Kamphuis [strafschop]

Gele kaart:
Nunspeet: Peter Huijgen en Mike Bouw
DOS ’37: Jaap Mulderij, Hidde Boers, Douwe Koebrugge, Nick Wennink en Marnick Fokke