Met ingang van dit seizoen is MarketCall uit Apeldoorn de sponsor van het Team van de Week van vv Nunspeet. MarketCall is ook actief bij eredivisionist Vitesse uit Arnhem. Dankzij deze sponsoring mag bij elke thuiswedstrijd van Vitesse een jeugdteam van vv Nunspeet met begeleiding naar het GelreDome!

In het weekend van 21 september mochten de spelers van JO11-1 met enkele ouders naar de Airborne-wedstrijd Vitesse tegen Fortuna uit Sittard. Het stadion was bijna uitverkocht, mede vanwege de activiteiten rondom het 75-jarige jubileum van Operatie Market Garden, het begin van de Slag om Arnhem. In het stadion waren zelfs nog enkele oorlogsveteranen waar een eerbetoon voor werd gehouden. Er was een afdaling van Mariniers en in de rust van de Airborne-wedstrijd was er een optreden van Massed Pipes and Drumsband. Die bestaat uit 100 doedelzakspelers.

Voordat de wedstrijd begon was er een line-up in een grot ‘V’ door 65 jeugdspelers in het Airborne-tenue. Oud Nunspeet speler Pascal van Dieren werd al snel herkend door de jongens van de JO11-1.

Voordat de wedstrijd begon was er een indrukwekkende minuut stilte, mede voor Fernando Ricksen, oud speler van Fortuna Sittard, die overleden was aan de slopende ziekte ALS. In de tweede en 75e minuut volgde een applaus van 1 minuut waarbij het spel werd stilgelegd. Minuut twee was ter nagedachtenis aan Fernando Ricksen (2 was zijn rugnummer) en minuut 75 ter ere van het jubileum Operatie Market Garden.

Voor de meeste jongens van de JO11-1 was het de eerste keer dat ze in het GelreDome of in een groot stadion waren. De sfeer zat er goed in en er werd zelfs meegezongen met de fanatieke Vitesse aanhang. De eerste helft was echter niet zo best en hekkensluiter Fortuna kwam zelfs op voorsprong door Mark Diemers. In de tweede helft speelde Vitesse in de richting van de fanatieke aanhang en JO11-1. Onder luid gejuich werd het na een uur spelen 1-1 door Tim Matavz. De vreugde was van korte duur want binnen twee minuten stond de 1-2 op het scorebord door Martin Angha van Fortuna.

In de laatste 10 minuten golfden de aanvallen achter elkaar op het Fortuna doel en kon de verdediging niet meer stand houden. Tweemaal Bryan Linssen en in blessuretijd Matus Bero zorgden voor de 4-2 eindstand op het scorebord. Sensationele ontknoping van deze wedstrijd waarbij de Nunspeet jeugd vol genoot.

Op de terugweg naar de gereserveerde parkeerplaats praatten de jongens honderd uit over de wedstrijd. Eenmaal in de auto gingen bij de meesten de lichtjes uit en werd er weggedroomd van een carrière in het betaalde voetbal…

Beste Wilbert van de Steeg, namens Illia Abdo, Michiel Bischoff, Silvan Elskamp, Aron van ’t Hul, Bas de Kok, Jasper van de Kolk, Masi Mansori, Nathan Mulder, Thijs Peters en Juda Veenstra, hartelijk dank voor deze onvergetelijke avond!