Zaterdag 5 oktober 2019:

Op 5 oktober was het de beurt aan de JO9-1 om richting de Gelredome te vertrekken om een wedstrijd van Vitesse tegen FC Utrecht bij te wonen. Op papier een spannende strijd; de nummer 4 tegen de nummer 5.

Naast de spelers van de JO9-1 en hun trainers gingen er vaders, broers, zussen en zelfs 2 fanatieke moeders mee. Een half uur voor de wedstrijd zaten we op onze plek en konden zo mooi de warming-up meemaken.

Na de aftrap moedigden onze spelers Vitesse luidruchtig aan! Na 9 minuten was daar de openingsgoal van Max Clark! Ons enthousiasme werd beloond! Max Clark kopte de bal hard binnen uit een corner van Tannane. Naast nog een heerlijke solo van Tannane die op het nippertje werd gered door de keeper van FC Utrecht, gebeurde er op het veld weinig spectaculairs. Onze achter buurman op de tribune liet zijn onvrede dan ook duidelijk merken! Onze spelers waren onder de indruk… Helaas voor Vitesse was er kort voor rust een knal van afstand van Adam Maher; 1-1.

In de rust werd er gezorgd voor chips, cola en een muffin en gingen we op de foto met de mascotte Vito. Na 15 minuten konden we door. De jongens bleven trommelen op de stoelen en zingen; Kom op Vitess, kom op Vitess!!

In de 2e helft trok Vitesse uiteindelijk de winst over de streep, 2-1. Aan de winnende goal van Tim Matavz ging wel een blunder van de keeper vooraf. Voor de jongens extra leuk dat Vitesse de wedstrijd winnend afsloot, ze konden tevreden naar huis.

De spelers van de JO9-1 (en iedereen die mee was) hebben een geweldige avond gehad! Bedankt Market Call voor deze leuke avond.