Eredivisionist PEC Zwolle heeft een samenwerkingsverband met 30 verenigingen uit de regio. Nunspeet is één van die verenigingen.

Voor de jeugd O11 van deze verenigingen organiseert PEC Zwolle elk jaar een 8-8 toernooi. De voorrondes van dit toernooi vonden plaats op woensdag 16 oktober 2019 bij SC Genemuiden en SV Nieuwleusen.

Nunspeet JO11-1, onder leiding van Gerrit Bruinewoud en Bennie van ’t Hul, deed mee aan de voorronde bij SC Genemuiden en was ingedeeld in een poule met vv Hattem, Olde Veste’54 uit Steenwijk en CSV’28 uit Zwolle. Omdat de tenues in Nunspeet waren achtergebleven, werd voor de verandering gespeeld in het groen-wit van gastheer SC Genemuiden. Dat was achteraf maar goed ook want twee andere tegenstanders speelden ook in blauw-geel…

Onder goede weersomstandigheden werd op het prachtige hoofdveld de eerste wedstrijd tegen vv Hattem gespeeld. Ondanks een veldoverwicht van Nunspeet, kwam Hattem halverwege de wedstrijd op een 1-0 voorsprong. De jongens lieten echter het hoofd niet zakken en wisten het overwicht kort voor het einde van de wedstrijd om te zetten in de gelijkmaker door een poeier van rechtsbuiten Bas de Kok.

Ook de tweede en derde wedstrijd tegen respectievelijk Olde Veste’54 en CSV’28 speelde Nunspeet de bovenliggende partij. Er waren genoeg kansen op een doelpunt, gescoord werd er echter niet. Schoten op de lat, op de paal en reddingen van de keepers voorkwamen een doelpunt. Aangezien aan de andere kant de verdediging als een huis stond, eindigden beide wedstrijden in 0-0.

Drie punten uit drie wedstrijden was voor de toppers uit Nunspeet helaas onvoldoende om een ronde verder te komen. Die eer ging naar CSV’28 en vv Hattem omdat beiden een wedstrijd wisten te winnen.

Opstelling Nunspeet:
Doel: Nathan Mulder
Achter: Jim Bruinewoud, Jesper Peters en Aron van ’t Hul
Midden: Illia Abdo, Juda Veenstra en Michiel Bischoff
Voor: Silvan Elskamp, Jasper van de Kolk en Bas de Kok

Na de wedstrijd werd op uitnodiging van de familie Bischoff aan spelers, begeleiding en ouders een overheerlijke maaltijd aangeboden bij AnyTyme Bischoff ’t Centrum in ’t Harde!