Zaterdag 9 november 2019
1e klasse D Oost

“Nunspeet verliest van DTS ’35 Ede.”

Afgelopen zaterdag speelde Nunspeet op sportpark De Wiltsangh thuis tegen DTS ’35 Ede. Opnieuw een goed voetballende tegenstander, die dit jaar streeft naar een periodetitel om hiermee kans te maken op promotie naar de hoofdklasse.

Trainer Erwin Brem van Nunspeet moest op zaterdag puzzelen om 11 spelers binnen de lijnen te krijgen. Aan de lange lijst met langdurig geblesseerden werden Peter Huijgen en Lars van Wetering toegevoegd. Benjamin van Dijk en Lars Polinder kregen hierdoor de kans om vanaf het eerste fluitsignaal te starten. Ook voor Jonathan van ’t Hof was er een basisplaats ingeruimd, waardoor Karim Mulder op de reservebank belandde.

DTS ’35 Ede bleek inderdaad een goed voetballende ploeg en het eerste kwartiel wist men vlot combinerend door de Nunspeet verdediging heen te spelen. Tot uitgespeelde kansen leidt dit echter niet. In de 21e minuut kreeg DTS ’35 Ede dan toch de verdiende voorsprong, echter wel via een strafschop. Overigens terecht gegeven na een onnodige handsbal van een Nunspeet speler binnen het strafschopgebied. De kans werd verzilverd en DTS ’35 Ede pakte een 0-1 voorsprong. Opvallend dat dit de vierde wedstrijd van dit nog prille seizoen was, waarin Nunspeet een strafschop tegen kreeg. In het verloop van de eerste helft gebeurde er verder weinig.

De tweede helft was nog geen 10 minuten onderweg wanneer DTS ’35 Ede de 0-2 scoorde. Vanuit een corner kon er vrij eenvoudig ingeschoten worden en was keeper Sean Poot kansloos.

Nunspeet zette hierna wel aan en probeerde de aansluitingstreffer te scoren, dit lukte pas één minuten voor tijd. Job Hoogedoorn wist van buiten het strafschopgebied de 1-2 aan te tekenen, maar verder kwam Nunspeet niet. Eindstand 1-2.

Zaterdag a.s. gaat Nunspeet voor de Districtsbeker in Lelystad op bezoek bij Unicum, hierna volgt op zaterdag 23 november een uitwedstrijd tegen CSV Apeldoorn.

Opstelling vv Nunspeet:
Sean Poot, Enes Keklikoglu, Gieljan Tissingh ©, Lars Polinder, Benjamin van Dijk, Lucas Pelgrum [78e min. Marchello Besselsen], Patrick Pluim [61e min. Karim Mulder], Job Hoogedoorn, Jonathan van ’t Hof [69e min. Hicham Zekhnini], Marco de Vries en Frank Boers

Opstelling DTS ’35 Ede:
Robin Franken, Bram Holtman ©, Kevin Velthuizen [76e min. Michel Hol], Joel van Wijk, Jordi van Dalen, David Scholte, Jasper Verstraten, Anouar Tmim, Jesse Buikema, Jeffrey Arends [65e min. Jurrien van der Horst] en Remco Speelziek [65e min. Frank Hol]

Scoreverloop:
21e min. 0-1 Jasper Verstraten (strafschop)
52e min. 0-2 Remco Speelziek
89e min. 1-2 Job Hoogedoorn

Gele kaart:
Nunspeet: Lucas Pelgrum
DTS ’35 Ede: David Scholte en Jasper Verstraten

Rode kaart: