Zaterdag 23 november 2019
1e klasse D Oost

“Nunspeet speelt gelijk tegen CSV Apeldoorn.”

Bijna iedereen was het er na afloop van de wedstrijd tussen CSV Apeldoorn en Nunspeet wel over eens. Het was duidelijk een wedstrijd met twee gezichten. De eerste helft was voor de thuisploeg. De tweede voor Nunspeet met de kans om met een overwinning weer in de bus naar Nunspeet te stappen.

De thuisploeg, thuis nog ongeslagen, schoot direct fel uit de startblokken. CSV wist vooral in het eerste half uur een aantal goede mogelijkheden te creëren. Zo stonden paal, lat en keeper Sean Poot deze voorsprong in de weg. Nunspeet knokte zich na dit lastige eerste half terug in de wedstrijd en kreeg op slag van rust zelfs de kans om met een voorsprong de rust in te gaan.

In de tweede helft startte Nunspeet met veel druk op de thuisploeg. De rood-gelen moesten terug. Toch was de eerste grote kans voor Apeldoorn, aanvaller Fedde Timmer schoot op het doel passeerde keeper Poot, maar zag zijn schot eindigen op de lat boven Poot. Niet veel later kwam de thuisploeg toch op voorsprong, uit een voorzet wist Steven van Es de bal net voldoende te raken om Poot kansloos te laten: 1-0.

Amper zes minuten later was de stand weer gelijk. Na een counter eindigde de bal op de lat en in de rebound maakte Job Hoogedoorn, met een geplaatste schuiver, gelijk: 1-1. In de 71e minuut was het Lars van Wetering die na een aantal weken van afwezigheid door een blessure weer zijn eerste minuten kon gaan maken voor Nunspeet.

Daarna ontstond er een rommelige open wedstrijd waarin Apeldoorn het meeste balbezit had maar Nunspeet waar mogelijk gevaarlijk de aanval zocht. Toen de ‘klok’ al negentig minuten aangaf kreeg Nunspeet de grootste kans op de overwinning. Een prachtig schot van invaller Patrick Pluim was met grote snelheid op weg naar de bovenhoek. Met een katachtige reactie en de vuist van zijn rechterhand voorkwam keeper Dean Bredewolt dat de drie punten als nog naar Nunspeet zouden gaan.

A.s. zaterdag wacht een echte zes-punten wedstrijd, buurtvereniging Hierden brengt dan een bezoek aan sportpark De Wiltsangh. Aanvang 14:45 uur. De wedstrijdbalsponsor is vd Berg Slagerij uit Hierden

Na afloop van de wedstrijd is er in de kantine, ’t Trefpunt, een optreden van de Nunspeetse band Lane 51.

Opstelling vv Nunspeet:
Sean Poot, Enes Keklikoglu, Lars Polinder, Gieljan Tissingh ©, Benjamin van Dijk [46e min. Frank Boers], Karim Mulder, Job Hoogedoorn, Marchello Besselsen, Jonathan van ’t Hof [60e min. Patrick Pluim], Peter Huijgen [71e min. Lars van Wetering] en Marco de Vries

Opstelling CSV Apeldoorn:
Dean Bredewolt, Fabian Put, Sebastian van Laar, Romano Luhukay , Rachid Boughalab [63e min. Jeffrey van Amersfoort], Sander Krijns, Steven van Es, Fedde Timmer [81e min. Luca Bouwmeester], Joey Bosz, Fedde Dibbink [76e min. Brian Karman] en Jesse Perdon

Scoreverloop:
55e min. 1-0 Steven van Es