En neemt mee…
…een koffer vol met shampoo!
….en een koffer vol voetballen!

De 11-jarige Kirsten van Ark uit de JO11 van vv Nunspeet gaat in de kerstvakantie met haar ouders Christa en Alex en zusje Anouk naar Zambia. Ze gaan daar een bezoek brengen aan de familie Van Asselt die een jaar geleden uit Nunspeet is vertrokken om ontwikkelings- en zendingswerk te gaan doen in Zambia.

Alice van Asselt – Noordmans is werkzaam in een weeshuis en hospice in Zambia. Er is daar een groot gebrek aan shampoo, douchegel, wasbare luiers, incontinentie materiaal en maandverband. Het leven is er erg duur. Douchgel kost bijvoorbeeld bijna 10 euro. Hierdoor kwam het idee bij de familie Van Ark om in Nederland een inzameling te doen.

Omdat ze veel koffers mee mogen nemen, willen ze de ruimte die over is (wel 5 koffers) vullen met dingen voor de bevolking. Koffers met kleding zijn al gevuld. Koffer met kleine knutsel spullen ook. Er is nog ruimte voor een koffer met toiletartikelen en een koffer voor voetballen. Voetbal is ook een dure aangelegenheid terwijl het zoveel ontspanning en samenhorigheid voortbrengt.

vv Nunspeet steunt dit initiatief van harte en roept daarom iedereen op om een bijdrage te leveren aan de wens van Kirsten!
HELPEN JULLIE MEE?

Wellicht heb je thuis nog extra shampoo, douchegel of andere toiletartikelen die je kunt missen. Kopen mag natuurlijk ook. Of wellicht heb je nog een bal die je niet meer gebruikt. Alles is welkom!

Met 450 jeugdleden moet het mogelijk zijn om die twee koffers van Kirsten vol te krijgen! We zien je daarom graag in de ontvangstruimte van clubhuis ’t Trefpunt waar de genoemde artikelen tot en met 14 december gebracht kunnen worden want 19 december gaat de grote reis beginnen!

(foto Erik de Weerd)