Zaterdag 30 november 2019
1e klasse D Oost

“Nunspeet op de valreep naast Hierden.”

Afgelopen zaterdag speelde Nunspeet de belangrijke thuiswedstrijd tegen buurtvereniging Hierden. Om aansluiting te krijgen met de middenmoot moest er door het team van Erwin Brem gewonnen worden.

Gelokt door het heerlijke winterweer waren veel toeschouwers naar sportpark De Wilsangh gekomen. In de 10e minuut creëerde Nunspeet de eerste kans op de voorsprong. De over de rechterkant opkomende Karim Mulder gaf een uitstekende voorzet, Peter Huijgen kwam een teenlengte tekort om de bal in het doel te werken.

Het duurde tot de 30e minuut voordat Nunspeet opnieuw gevaarlijk kon worden. Nunspeet aanvaller Boers werd op de linkerkant onderuit gehaald en uit de toegekende vrije trap wist Van Wetering net niet te scoren, zijn geplaatste bal verdween over het doel van Hierden.

Nog geen 5 minuten later opnieuw een grote kans van Nunspeet. Gieljan Tissingh kopte op de lat en Hierden wist te terugspringende bal weg te werken voordat Nunspeet uit de rebound alsnog kon gaan scoren. Ruststand 0-0.

Direct na de rust was het Hierden dat de score wist te openen. Een vrije trap op grote afstand van het doel van keeper Sean Poot belandde via de paal precies op het hoofd van een Hierden aanvaller en deze wist de bal met enig geluk in het doel te koppen en Hierden hiermee aan de leiding te brengen.

Nunspeet schakelde nu wel een tandje bij wat resulteerde in kleine mogelijkheden voor Boers, Hoogedoorn en van Wetering. Grote uitgespeelde kansen bleven in tegenstelling tot de wedstrijd van vorige week tegen CSV Apeldoorn helaas uit. Het was Hierden dat een aantal keren met counters dicht bij de 2-0 was.

In de slotminuten wist Peter Huijgen Nunspeet ten slotte toch op schitterende wijze Nunspeet naast Hierden te koppen, zodat de 1-1 voelde als een verdiend punt i.p.v. de vooraf gewenste 3 punten. Op de ranglijst schieten beide teams met dit punt echter weinig op.

A.s. zaterdag opnieuw een mooie affiche voor Nunspeet met een uitwedstrijd tegen Go Ahead Kampen. Wellicht kan de ongeslagen status van 3 wedstrijden worden vervolgd met een meer dan gewenste overwinning.

Opstelling vv Nunspeet:
Sean Poot, Enes Keklikoglu, Gieljan Tissingh ©, Lars Polinder, Marco de Vries, Karim Mulder, Lars van Wetering, Marchello Besselsen [58e min. Lucas Pelgrum], Job Hoogedoorn, Peter Huijgen en Frank Boers [69e min. Jonathan van ’t Hof]

Opstelling v Hierden:
Nick Grootkarzijn, Yannick Olofsen, Ewout Mulder, Martijn Ruiter [90e min. Laurens Brouwer], William Beelen, Yorick Hogetoorn, Edwin Dekker, Dani Cloteda [81e min. Jeroen Spoelstra], Tim Brockhoff, Donovan Bock [76e min. Maikel Vermeulen]en Casper Crop

Scoreverloop:
48e min. 0-1 Edwin Dekker
88e min. 1-1 Peter Huijgen

Gele kaart:
Nunspeet: Frank Boers, Gieljan Tissingh en Karim Mulder
Hierden: Ewout Mulder, Yorick Hogetoorn, Yannick Olofsen en Dani Cloteda

Rode kaart:
Nunspeet: –