Zaterdag 7 december 2019
1e klasse D Oost

“Nunspeet wint van Go Ahead Kampen.”

Afgelopen zaterdag ging Nunspeet op bezoek bij Go Ahead Kampen. Na het zwaar bevochten punt tegen Hierden opnieuw een belangrijke zespunter. De grote vraag vooraf, kan Nunspeet de goede reeks van 3 duels zonder nederlaag voortzetten?

Nunspeet heeft zaterdag goede zaken gedaan. Met een zwaarbevochten, maar terechte overwinning werd afstand genomen van de onderste plaatsen. De ploeg van trainer Erwin Brem stond na 90 minuten aan de goede kant van de score in een wedstrijd waar beide ploegen aanspraak mochten maken op een overwinning. Nunspeet won met 1-2 en daardoor is het Go Ahead Kampen op de ranglijst gepasseerd.

Vooral in het eerste kwartier wist de thuisploeg een overwicht te creëren en had de Nunspeet verdediging het moeilijk met de snelle aanvallers van de thuisploeg. Al in de 1e minuut leek de ploeg uit Kampen op voorsprong te komen, maar een treffer van Laurens van Keulen werd terecht afgekeurd. Daarna werd een inzet van Adi Draganovic goed gepakt door de keeper Sean Poot. In de 9e minuut was Nunspeet voor het eerst gevaarlijk. Job Hoogendoorn verscheen alleen voor Go Ahead Kampen keeper Niek Bongers, maar schoot naast.

In de 35ste minuut werd Nunspeet een handje geholpen, de thuisploeg verspeelde bal op het middenveld waardoor Job Hoogedoorn de ruimte kreeg om de aanval te zoeken en beheerst raak te schieten. Vier minuten later kreeg Job Hoogedoorn de kans op zijn tweede doelpunt. Frank Boers schoot tegen de lat en Hoogendoorn had de bal voor het inschieten, maar werkte de bal naast het doel. Een minuut daarna trok Go Ahead Kampen de stand gelijk door een doelpunt van Wessels. Dit betekende tevens de ruststand.

Na rust kwam Nunspeet sterk uit de kleedkamer, in de 49ste minuut schoot Lars van Wetering net naast, daarnaast wist Go Ahead Kampen keeper Bongers twee keer redding te brengen. Zowel Nunspeet als Go Ahead Kampen bleven de aanval zoeken. Maar het was Nunspeet dat de 1-2 wist te scoren. Een vrije trap van Nunspeet belandde in de muur van Go Ahead waarbij de rebound werd afgeslagen. Daarna belandde de bal voor de voeten van Lars van Wetering. De spits van Nunspeet wist hier wel raad mee en haalde doeltreffend uit. De 1-2 was een mokerslag voor Go-Ahead Kampen en Nunspeet kreeg zelfs mogelijkheden op een hogere score.

Dinsdag 10 december bekert Nunspeet voor de Districtsbeker uit bij WVF. Zaterdag 14 december a.s. ontvangt Nunspeet op het eigen sportpark De Wiltsangh DZC ‘68. DZC ’68 heeft twee punten meer dan Nunspeet. De wedstrijd begint om 14:45 uur. Als de blauw gele formatie van Erwin Brem deze wedstrijden winnend weet af te sluiten kan men de tweede seizoenshelft met vertrouwen tegemoet zien.

Opstelling vv Nunspeet:
Sean Poot, Enes Keklikoglu, Lars Polinder, Gieljan Tissingh ©, Marco de Vries, Lucas Pelgrum, Job Hoogedoorn, Patrick Pluim, Peter Huijgen, Lars van Wetering en Frank Boers

Opstelling Go Ahead Kampen:
Niek Bongers,Sven Hellendoorn, Dennis van der Wal ©, Laurens van Keulen, Mick Strieker [Gianlucca van der Vegt], Adi Draganovic, Michael Lanting, Niek van Enk [83e min. Rob ter Horst], Julian Hellendoorn, Wilbert Wessels en Arjan Wiegers

Scoreverloop:
35e min. 0-1 Job Hoogedoorn