Zaterdag 14 december 2019
1e klasse D Oost

“Nunspeet wint opnieuw.”

Afgelopen zaterdag speelde Nunspeet een thuiswedstrijd tegen DZC ‘68. DZC ’68, wist tot zaterdag jl., in deze competitie 2 punten meer te behalen dan het team van Erwin Brem. Bij een overwinning van Nunspeet zou de tegenstander gepasseerd worden en er een plekje in de middenmoot worden veroverd.

Het eerste half uur van de wedstrijd was volledig voor Nunspeet, met een groot veldoverwicht een aantal kansen en heel veel corners was het wachten op het eerste doelpunt voor de thuisploeg. Dat dit doelpunt in de 30e minuut ontstond uit een corner was dan ook geen verrassing. De goed genomen corner werd door Job Hogedoorn verlengd en knap ingeschoten door Patrick Pluim en betekende een 1-0 tussenstand. Na deze achterstand wisselde DZC ’68 van tactiek, hier had Nunspeet best moeite mee. Het veldoverwicht kantelde in het voordeel van DZC ’68 zonder tot echt uitgespeelde kansen te komen.

In de tweede helft kwam DZC ’68 agressief uit de kleedkamer. De spelers van Nunspeet werden direct onder druk gezet en wisten zich hier geen raad mee. Wist DZC ’68 in de eerste helft nog geen kansen te creëren, in de tweede helft was het alle hens aan dek voor de thuisploeg. Diverse kansen kregen de DZC ’68 aanvallers, maar Nunspeet keeper Sean Poot wist met een aantal knappe reddingen de gelijkmaker te voorkomen.

In de 60e minuut leek DZC ’68 dan toch op 1-1 te komen, maar tot ergernis van geheel DZC ’68 werd dit doelpunt afgekeurd en omgezet in een vrij trap voor DZC ‘68. Doordat de bezoekers steeds aanvallender gingen spelen kon Nunspeet met haar snelle aanvallers uiteindelijk het 2e en 3e doelpunt op het scorebord laten aantekenen. Eerst was het Job Hoogedoorn die een afgeslagen bal vanaf de rand 16 meter in de kruising wist te schieten. In de 88e minuut wist de snelle Frank Broers in een 1 tegen 1 duel met de DZC ’68 keeper de 3-0 aan te tekenen.

Door deze overwinning haakt Nunspeet aan bij de middenmoot en bezet in periode 2 zelfs de eerste plaats. Op 25 januari word de competitie hervat met een uitwedstrijd tegen DFS Opheusden.

Dinsdag jl. verloor Nunspeet in de Districtsbeker Oost met 1-0 van WVF, waardoor het voor de Districtsbeker uitgeschakeld is.

Opstelling vv Nunspeet:
Sean Poot, Enes Keklikoglu, Lars Polinder, Gieljan Tissingh ©, Marco de Vries, Lucas Pelgrum, Job Hoogedoorn, Patrick Pluim, Peter Huijgen, Lars van Wetering [82e min. Jonathan van ’t Hof] en Frank Boers

Opstelling DZC ’68:
Thomas Kleinlugtebeld, Jesse Wortelboer, Yoek Verheij, Jelle van Rinsum, Dani Pollmann [71e min. Jermey Spits], Gloria Papela, Myron Wissink, Rutger Ebbers [46e min. Dylan Hendriksen], Wouter Smans, Job Tadema en Tolgahan Yayla [71e min. Sergio Keurntjes]

Scoreverloop:
30e min. 1-0 Patrick Pluim
79e min. 2-0 Job Hoogedoorn
88e min. 3-0 Frank Boers

Gele kaart:
Nunspeet: Lucas Pelgrum en Lars van Wetering
DZC ’68: Dylan Hendriksen

Rode kaart: