Op 8 december jl. mochten de spelers van JO8-2 naar het Gelredome om de wedstrijd Vitesse tegen Feyenoord te gaan bekijken. Samen met papa’s, mama’s en opa, verzamelden we zondagochtend al vroeg op de parkeerplaats van de Wiltsang om richting Arnhem te gaan. Voor veel spelers was het de eerste keer om een wedstrijd in een groot stadion te gaan bekijken. Spannend dus!

Nadat we bij aankomst eerst een broodje hadden gegeten, moesten we snel naar binnen, want de wedstrijd ging al bijna beginnen. Nadat de Arend weer veilig bij de Valkenier was aangekomen werden we getrakteerd op prachtig vuurwerk. Nu kon de wedstrijd echt beginnen.

Net als het vuurwerk kende de wedstrijd een spectaculair begin. Vitesse kreeg na 11 minuten via de VAR een strafschop. Feyenoord doelman Marsman keerde vervolgens de “pingel” van Tim Matavz. Het leek er even op dat de scheidsrechter aangaf dat de penalty opnieuw genomen mocht worden, maar de VAR besliste anders. Vitesse en Feyenoord kregen daarna nog volop kansen. Bazoer voor Vitesse, en Toornstra uit een vrije trap raakten nog de lat.

In de tweede helft had Feyenoord het betere van het spel. In de 71e minuut maakte Sinisterra een goal, maar deze werd afgekeurd vanwege buitenspel. Helaas gebeurde er verder niet heel veel meer zodat de brilstand op het scorebord bleef. Maar dit mocht de pret niet drukken. We hebben genoten van de wedstrijd.

Na de wedstrijd was onze spits Sem nog even gaan kijken of hij met zijn held Jørgensen op de foto kon. En ja hoor, niet alleen met Jørgensen was dit gelukt…….

Namens de spelers van JO8-2 en iedereen die mee was willen we Market Call bedanken voor deze leuke middag!