Zaterdag 4 januari jl. was het een drukte van belang bij het Zwarteveldje aan de Toeristische weg.

Zo’n 65 deelnemers, bestaande uit businessleden, 1e en 2e selectie met begeleiding en staf en bestuur /commissieleden, hadden zich aangemeld voor het klootschieten, waarvan sommige nieuwe spelers en bestuursleden zich afvroegen wat zij konden verwachten van deze sport. Nog nooit van gehoord, weet niet wat ons staat te wachten vanmiddag, enz, laat me verrassen, aldus enkele spelers en nieuwe businessleden.

De organisatie was weer in handen van Peter Keur, erevoorzitter businessclub en Eibert ten Brink, gastheer en met zijn eigen tractor en kar kwam Peter om 13:30 uur het parcours oprijden om alles voor de route klaar te zetten en konden de kruiwagens gevuld worden met de nodige hapjes en drankjes, verzorgd door Betty Wieteler.

Het weer werkte mee en de wedstrijd was zeer geslaagd te noemen. Na afloop was er in het businesshome gezorgd voor de bekende Erwtensoep van “Geertje” en Henk Vierhout zorgde voor de “ tomatensoep” en kon men nagenieten van een heerlijk drankje,

De winnaars waren het team onder leiding van Henk Hup. Zij ontvingen een bon om te besteden in de kantine en de verliezers, het team onder leiding van Andries vd Kolk, kregen een champagnefles gevuld met heerlijke chocolaatjes, gesponsord door de Boni.

Beste gooide bij de dames Christien Jettkandt en beste heer was Jeroen van de Kolk. Zij kregen respectievelijk een bos bloemen en een fles wijn.

Secretaris Betty Wieteler overhandigde de organisatie van deze middag nog een kadobon als dank voor alle voorbereidingen.

Dit jaarlijks evenement op de 1e zaterdag van januari is zeker weer voor herhaling vatbaar.

Betty Wieteler-Bruijnes
secretaris businessclub vv Nunspeet