Zaterdag 25 januari 2020
1e klasse D Oost

“Nunspeet verliest in slotminuten.”

Na drie oefenwedstrijden tegen respectievelijk asv Dronten (verlies), Zwart Wit ’63 (gelijk) en Zeewolde (winst) hervatte Nunspeet zaterdag jl. de competitie met een uitwedstrijd tegen kampioenskandidaat en koploper DFS uit Opheusden.

Nunspeet begon de wedstrijd zoals men de laatste wedstrijden van 2019 geëindigd was, vanuit een gesloten verdediging en waar mogelijk de aanval zoekend. DFS wist hier geen raad mee. Het duurde tot de 14e minuut voordat DFS voor het eerst echt gevaarlijk werd. Een schot vanaf rechts ging net langs het doel van Nunspeet keeper Poot.

In de 31e minuut was het wel raak, een vrije trap vanaf rechts werd ongelukkig weggewerkt en kwam voor de voeten van DFS aanvaller Lorenzo Davids. Deze wist wel raad met dit buitenkansje en scoorde beheerst de 1-0 voor de thuisploeg.

En paar minuten later wist Nunspeet de stand alweer op gelijke hoogte te brengen. Eerst was het de keeper van DFS die, in een 1 op 1 situatie, redding wist te brengen op het schot van Lars van Wetering, maar de rebound was voor Peter Huijgen. Peter Huijgen wist wel raad met dit buitenkansje en zorgde voor de verdiende gelijkmaker, 1-1.

In de tweede helft zocht Nunspeet vaker de aanval en creëerde hierdoor vooral in het eerste kwartier diverse mogelijkheden om op een verrassende voorsprong te komen. In de counter was het DFS die een aantal keren dicht bij de 2-1 was.

Toen beide ploegen genoegen leken te nemen met een gelijkspel, was het toch DFS dat in de 89e (!) minuut het winnende doelpunt wist te scoren en Nunspeet met lege handen huiswaarts liet keren. De ingevallen DFS middenvelder Fatih Ikhan wist met een solo vanaf de middellijn het strafschopgebied binnen te lopen en beheerst raak te schieten.

A.s. zaterdag wacht op sportpark De Wiltsangh de thuiswedstrijd tegen DOS Kampen. Er wordt om 14:45 uur afgetrapt.

Opstelling vv Nunspeet:
Sean Poot, Enes Keklikoglu, Lars Polinder, Gieljan Tissingh ©, Marco de Vries, Lucas Pelgrum [81e min. Karim Mulder], Peter Huijgen, Patrick Pluim, Job Hoogedoorn, Lars van Wetering en Frank Boers

Opstelling DFS:
Jordy van der Kracht, Kerem Cifci, Aleksandar Lejic, Cedric Badjeck, Arjan Goorman, Furkan Alakmak, Noe Bokila, Michael den Heijer, Jesse Edge, Lorenzo Davids [68e min. Remy Raterink] en Zefanho Kiriwenno [68e min. Fatih Ilkhan]

Scoreverloop:
31e min. 1-0 Lorenzo Davids