Zaterdag 1 februari 2020
1e klasse D Oost

“Nunspeet verliest van DOS Kampen.”

Afgelopen zaterdag stonden Nunspeet en DOS Kampen opnieuw tegen over elkaar. Nadat DOS Kampen in de eerste wedstrijd van deze competitie al met een 3-0 overwinning van het veld stapte, trok men zaterdag opnieuw aan het langste eind.

DOS Kampen aanvaller Jochem van Putten had in de 8ste minuut de score al kunnen openen met een goede mogelijkheid voor de gasten. Vervolgens was het Nunspeet dat succesvol was in de tegenaanval. Martijn Barneveld veroorzaakte na een overtreding op Job Hoogedoorn een strafschop. Lars van Wetering benutte de penalty feilloos. In de 24e minuut kwam DOS Kampen, na een voorzet vanaf links, langszij via een kopbal van Twan Knul. In de 40ste minuut kreeg Van Putten opnieuw de kans op een doelpunt, maar wist zich met deze mogelijkheid geen raad. Nunspeet beperkte zich alleen tot verdedigen, goed opbouwen was deze middag teveel gevraagd voor het team van trainer Erwin Brem. In de 43ste minuut kwam Nunspeet echter geheel onverwachts op 2-1. Een schitterend schot van Lars van Wetering werd gedragen door de wind en vloog binnen, oud Nunspeet keeper Henrico Abma was geheel kansloos.

Na rust wist DOS Kampen binnen een kwartier de wedstrijd naar haar hand te zetten. In de 54ste minuut was het via Van Putten, die in korte hoek schoot, dan toch raak, 2-2. Vier minuten later kwam DOS Kampen zelfs op voorsprong. Een inzet van Knul werd in eerste instantie gekeerd door Sean Poot maar liet de bal los en in de rebound kwam de bal van Christian van der Worp nog via een Nunspeet been in het net. Twee minuten voor tijd werd de wedstrijd definitief beslist en scoorde Allan Bakker voor DOS Kampen het vierde doelpunt van de middag. Helaas een meer dan terechte overwinning voor de ploeg uit Kampen.

Zaterdag a.s. gaat Nunspeet op bezoek bij DTS ’35 Ede. Aanvang 15:00 uur

Opstelling vv Nunspeet:
Sean Poot, Enes Keklikoglu, Lars Polinder [46e min. Jonathan van ’t Hof], Gieljan Tissingh ©, Marco de Vries, Lucas Pelgrum [80e min. Karim Mulder], Job Hoogedoorn, Patrick Pluim, Peter Huijgen, Lars van Wetering  en Frank Boers

Opstelling DOS Kampen:
Henrico Abma, Martijn Barneveld, Christian v/d Worp. William Jansen [83e min. Robin Mulder], Twan Knul, Jochem van Putten, Frank Jansen, Erik Rotman, Allan Bakker, Burak Ozturk, Michel Kamphuis ©

Scoreverloop:
  8e min. 1-0 Lars van Wetering (strafschop)
24e min. 1-1 Twan Knul
43e min. 2-1 Lars van Wetering
54e min. 2-2 Jochem van Putten
58e min. 2-3 Christian van der Worp
88e min. 2-4 Allan Bakker