Zaterdag 8 februari 2020
1e klasse D Oost

“Nunspeet verliest kansloos van DTS ’35 Ede”

Afgelopen zaterdag ging Nunspeet op bezoek bij DTS ‘35 Ede. De huiswedstrijd werd met 2-1 verloren en tijdens deze wedstrijd toonde DTS ’35 Ede aan over een heel goed voetballend team te beschikken.

Vol goede moed was de selectie in de bus richting Ede gestapt, maar na de eerste kans gecreëerd te hebben, was het vervolg geheel voor de blauw witte formatie uit Ede. Na 6 minuten stond er reeds 2-0 op het scorebord. Eerst was het Bram Holtman die geheel vrijgelaten op een eenvoudige wijze de 1-0 kon binnenschieten. Twee minuten later gevolgd door een doelpunt van Remco Speelziek. Slecht wegwerken in de Nunspeet verdediging gaf Speelziek eenvoudig de kans om te scoren en het duel binnen 6 minuten te beslissen. Na de 2-0 wist Nunspeet aanvaller Frank Broers nog een kans op de aansluitingstreffer te creëren, maar de DTS ’35 Ede keeper,Robin Franken, bracht redding. Na 33 minuten wist DTS ’35 Ede de voorsprong verder uit te bouwen. Opnieuw ging hier een misverstand in de Nunspeet verdediging aan vooraf. Ruststand 3-0.

Trainer Brem probeerde 20 minuten voor tijd nog iets te forceren door een drie dubbele wissel toe te passen. Deze wisselingen kwamen het speelbeeld zeker ten goede, maar gescoord werd er niet meer door Nunspeet. Het was DTS ’35 Ede dat met een 4e doelpunt de eindstand op 4-0 wist te bepalen.

Komende zaterdag wacht Nunspeet de ultieme gelegenheid op revanche als DOS ‘37 op bezoek komt. DOS ’37 heeft 6 punten meer dan Nunspeet. De uitwedstrijd in Vriezenveen eindigde in een 4-0 nederlaag. Nunspeet zal dus tot het uiterste moeten gaan voor de belangrijke driepunter. De wedstrijd op sportpark De Wiltsangh begint om 14:45 uur

Opstelling vv Nunspeet:
Sean Poot, Karim Mulder, Gieljan Tissingh [72e min. Andrew Galea], Lars Polinder, Benjamin van Dijk, Patrick Pluim [72e min. Mike Bouw], Peter Huijgen, Marco de Vries, Jonathan van ’t Hof, Lars van Wetering en Frank Boers [72e min. Thomas v/d Kolk]

Opstelling DTS ’35 Ede:
Robin Franken, Bram Holtman, Sil Buikema, Joel van Wijk [76e min. Jordi van Dalen], Jasper Verstraten, Jamal Ouassif, Jesse Buikema, Kevin Velthuizen, Jurrien van der Horst [61e min. Frank Hol], Michel Hol [46e min. David Scholte] en Remco Speelziek

Scoreverloop:
  4e min. 1-0 Bram Holtman