Beste voetbalvrienden,

Het Coronavirus heeft in een korte tijd ons hele land op z’n kop gezet. Vergaande maatregelen zijn afgekondigd met grote gevolgen voor vv Nunspeet. De bescherming van onze gezondheid is prioriteit nummer één. Helaas hebben we moeten vernemen dat een aantal van onze leden het virus heeft opgelopen. En tot onze spijt en verdriet zijn er overledenen te betreuren binnen onze vereniging waarvan één aan Corona. Ons medeleven gaat uit naar familie, vrienden en kennissen. Wij wensen hen veel kracht en doorzettingsvermogen toe bij het verwerken van hun verlies in deze bizarre tijd.

Daarnaast leven we ook mee met onze sponsoren waarvan de meesten met hun bedrijf een moeilijke tijd doormaken. Onzekerheid over de invulling en uitvoering van toegezegde compensatieregelingen geven stress. We hopen dat zij er goed doorheen zullen komen.

De KNVB heeft als gevolg van de crisis alle competities tot tenminste 6 april a.s. opgeschort. Het bestuur heeft deze maatregel vertaald en daarom de trainingen afgelast en het clubhuis gesloten. In samenspraak met de gemeente en de ons omliggende verenigingen is het hele Sportpak De Wiltsangh gesloten. Ook recreatievoetbal op niet-clubtijden is verboden. De vv Nunspeet is compleet stil komen te liggen.

De wedstrijden en competities in de sport vallen buiten het nieuwste besluit om evenementen en bijeenkomsten te verbieden tot 1 juni a.s.. Over het verdere verloop binnen de sport en onderwijs zal onze regering mogelijk op 31 maart a.s. een besluit gaan nemen. Echter, op basis van de maatregelen van de overheid is nu al besloten geen wedstrijden met publiek te spelen voor 1 juni. Ook congressen, (bij)scholingen, festivals, evenementen en toernooien kunnen tot tenminste 1 juni niet worden georganiseerd. De Sponsoravond, het VTS Tours schoolvoetbaltoernooi, het paasontbijt voor de jongste jeugd, het meiden voetbaltoernooi en het Jumbo Dijkstra Pupillentoernooi komen tot onze spijt te vervallen. Fysiek vergaderen door het Bestuur en de diverse Commissies is niet meer mogelijk en ook de bijzondere ALV staat op losse schroeven. Een aantal actiepunten zal naar de toekomst doorgeschoven worden.

Als gevolg van alle maatregelen loopt de club veel inkomsten (sponsorgelden, acties, clubhuis-omzet) mis. De vaste lasten moeten echter wel worden doorbetaald. Kosten die we met z’n allen maken moeten we ook zoveel mogelijk met z’n allen dragen. We onderzoeken compensatieregelingen zoals ‘Tegemoetkoming schade COVID-19’. We zijn alert op het overleg tussen KNVB en Coronanoodfonds NOC*NSF. En we zijn in overleg met de gemeente, onze verhuurder. Wat zal dit betekenen voor de nieuwbouw van de kleedkamers en de acties voor het gewenste nieuwe clubhuis? De financiële nasleep van Corona zal groot zijn.

Als bestuur houden we de vinger aan de pols en zullen we waar nodig maatregelen nemen in het belang van onze vereniging. Wij zijn reeds overgegaan tot vergaderen op afstand (beeldbellen) voor de meest urgente zaken. Uiteraard kunnen we het niet alleen. We zullen jullie nu en in de nabije toekomst nog hard nodig hebben. We houden jullie op de hoogte. Blijf gezond!

Met vriendelijke groet,
Rob Buis, voorzitter