Beste allemaal,

Het einde van een bizar voetbal seizoen nadert. Hoewel we in de versoepelingsfase zitten zijn er nog veel onzekerheden. Ondanks dat het aantal acute besmettingen daalt, met alle positieve gevolgen voor onze samenleving, heeft amper 5% van de Nederlandse bevolking antistoffen. Van groepsimmuniteit is voorlopig geen sprake en dat maakt de samenleving kwetsbaar. We zijn echter blij met elke versoepeling binnen en buiten het voetbal, maar we moeten niet verslappen in de basisregels:

• Blijf thuis met verschijnselen.
  • Was vaak uw handen.
  • Hoest en nies in de binnenkant van uw elleboog.
  • Gebruik papieren zakdoekjes om uw neus te snuiten en gooi deze daarna weg.
  • Schud geen handen.
  • Houd 1,5 meter afstand (2 armlengtes) van anderen.

In coronatijd zijn veel leuke dingen niet mogelijk. Het Jumbo Dijkstra Pupillentoernooi, het familieweekend met afsluitende BBQ, het eren van de kampioenen, etc. Hopelijk is dat volgend seizoen weer mogelijk. Op veel vragen over het begin van het nieuwe seizoen kunnen we geen antwoord geven. Over het einde van dit seizoen wel. Hier een paar voorbeelden

1. Per 01-06-2020 is er een verdere versoepeling ingevoerd bij de jeugd van 13 t/m 18 jaar. Tijdens een sportactiviteit hoeven ze geen 1,5 m (twee armlengtes) afstand te houden. De regel vergt een nadere toelichting.
  • a. Het betreft hier een begeleide sportactiviteit. Dus geen vrij voetbal. Vrij voetbal is (nog) niet toegestaan op het sportpark.
  • b. “Tijdens een sportactiviteit” interpreteren wij als HJV-team als een begeleide voetbaltraining/onderling partijtje welke plaatsvindt binnen de lijnen van een daadwerkelijk voetbalveld. Verplaatsingen op het sportpark, toiletgang, handdesinfectie, de parkeerplaats, de fietsenstalling etc. geldt te allen tijde de 1,5 mrt. regel. Een ’voetbalveld’ is niet hetzelfde als ’het sportpark’.
  • c. Fysiek contact en duels op het veld zijn weer toegestaan. We promoten echter zo min mogelijk fysiek contact in duels. We willen blessures zoveel mogelijk vermijden. Realiseer je dat onbesuisd fysiek contact zou kunnen resulteren in een gang naar het ziekenhuis. Dit willen we de speler, de overtreder, de begeleiding, ouders, de club en het ziekenhuis niet aandoen.

2. De versoepeling houdt ook in dat er onderlinge partijtjes gespeeld kunnen gaan worden. We gaan die mogelijkheid creëren op de zaterdag. Elke leeftijdscategorie krijgt een tijdsslot (60 min) op een heel veld. De hoofdleider stelt samen met teams(begeleiding) een wedstrijdschema op.

3. De indeling voor het nieuwe seizoen is nog niet rond, maar er wordt keihard aan gewerkt. De aan- en afmeldingen druppelen binnen waardoor het lastig is een stabiele indeling te maken. Er is met name in de nieuwe O15 een tekort aan spelers. Er volgt nog een verzoek aan de O13 om vrijwillig naar de O15 over te gaan.

4. De zomerstop van vv Nunspeet zal beginnen op zaterdag 20 juni. Ondanks oproepen van verschillende kanten om voetbalverenigingen open te houden in de vakantie heeft het bestuur besloten hier geen gehoor aan te geven. De belangrijkste reden is dat we veel van onze vrijwilligers ook vakantie gunnen. Trainers, ass. trainers, stagiaires, HJV-team, commissies, kleedkamer 4, het clubhuis, ze zijn er even klaar mee. Verder vindt er groot onderhoud plaats aan de grasvelden. Het eerste en tweede hebben zoals ieder seizoen hun eigen agenda en mogelijk zien jullie hersteltrainingen van onze fysio partners op het kunstgras.

5. Clubhuis blijft, ondanks de geboden versoepeling op 1 juli, tot nader order gesloten.

6. Mogelijk kunnen we iets eerder beginnen met trainen aan de start van het seizoen 20/21. Door de eerder genoemde onzekerheden hebben we daar nog geen beslissing over genomen. We houden jullie op de hoogte.

7. We zijn in overleg met de gemeente over de openstelling van de twee kunstgrasvelden in de vakantie. De vervanging van de toplaag op veld één is tot onze grote spijt uitgesteld. We informeren jullie zo snel mogelijk over eventuele openstelling. Tot nader order blijft het sportpark gesloten voor vrij voetballen.

8. De kledingcommissie heeft, onder leiding van Annamaria de Vogel, vergaderd en de inleverdata zijn bekend:

• Maandag 22 juni 19:00-20:30.
  • Donderdag 25 juni 19:00-20:30.
  • Zaterdag 27 juni 10:00-12:00.

Locatie is het clubhuis om aan zoveel mogelijk aan de coronamaatregelen tegemoet te komen. Het zou dus kunnen zijn dat je even moet wachten. Het is de bedoeling dat iedereen de kleding inlevert of presenteert ter controle. Ook al blijf je bij het team. Het gaat om: wedstrijdkleding (shirt en short), trainingspakken, begeleidingskleding (polo,ziptop,softshell), teamtas. De onlangs uitgegeven materiaaltassen dienen ook met inhoud ingeleverd te worden. Graag alle kleding wassen voor inleveren!

9. We zijn weer op zoek naar enthousiaste begeleiding voor het volgende seizoen. Binnen een vereniging ben je afhankelijk van vrijwilligers. Het is altijd een enorme stoelendans om dit rond te krijgen. Heb je interesse om iets voor de club te betekenen, meld je dan vrijblijvend via jeugdcommissie@vvnunspeet.nl.