Zaterdag 6 juni jl. is ons ERE-lid, de heer M. (Theo) van Nieuwenhuize overleden.

Hij is bijna 80 jaar geworden, geboren op 15 september 1940 te Haamstede op Schouwen-Duiveland. Theo was een echte Zeeuw, een harde werker, trouw, hulpvaardig en was altijd zuinig, de eigenschap van de meeste Zeeuwen.

Van Nieuwenhuize was getrouwd, had 2 dochters Inge en Ellen en was een trotse Opa.

Het valt voor de familie niet mee om je man, vader en opa te moeten verliezen. Wij wensen hen heel veel sterkte en troost bij de goede herinneringen die ze aan hem hebben. Dit geldt wel anders, maar in zekere zin ook voor de voetbalvereniging Nunspeet, haar leden, bestuurders en oud-bestuursleden.

Theo was lid van onze vereniging sinds 1967 en heeft sindsdien een enorme lange staat van dienst als bestuurder van de voetbalvereniging Nunspeet. Hij was gedurende vele jaren te vinden op Sportpark de Wiltsangh als bestuurder maar ook als lid van de onderhoudsgroep.

Hij startte zijn bestuurlijke loopbaan als 2de penningmeester en was daarna meer dan dertig jaar secretaris. Daarnaast was hij regio- afgevaardigde bij de KNVB. Hij was er altijd, gaf zijn visie op de zaken en handelde verder in het verenigingsbelang. Hij beschikte over een enorme ervaring, kennis van zaken, kende de reglementen en de spelregels, voor ons een ideale bestuurder, secretaris. Het was ook een plezier om met hem te mogen werken, hij was zeer betrokken, integer en liet het verenigingsbelang altijd vooropgaan.

Theo beschikte over een ongelooflijk relatienetwerk, hij kende iedereen en omgekeerd iedereen kende van Nieuwenhuize. Hoe hij altijd aan zijn informatie kwam was heel bijzonder, hij kende bij de KNVB iedereen en had met de dames van het Bondsbureau een uitstekende band. Theo was een mensenmens en sterk in contacten en altijd geïnteresseerd in anderen.

Beroemd is geworden zijn grote zorg voor het hoofdveld van de vv Nunspeet, hij bewaakte dit met strenge hand: “kom van dat veld af” bulderde het af en toe over het sportpark. Hij had een blauw-geel hart en was verbonden met zijn club. Na zijn bestuurlijke periode heeft Theo nog vele adviezen gegeven en was hij altijd bereid om te helpen.

Theo van Nieuwenhuize heeft meerdere decoraties mogen ontvangen voor het vele werk wat hij voor de voetbalvereniging Nunspeet en de KNVB heeft gedaan waaronder: een Koninklijke onderscheiding in 1999, ERE-lid van de VV Nunspeet in 2005, de gouden speld van de KNVB, lid van Verdienste van de KNVB en de Erepenning van de Gemeente Nunspeet.

De vereniging is met recht bijzonder trots op ons ERE-lid Theo Van Nieuwenhuize en heeft hem gelukkig kunnen bedanken, bij zijn afscheid als bestuurder in 2005, voor het vele werk wat hij heeft gedaan gedurende bijna 40 jaar. Een icoon, bestuurder van de oude stempel, sympathiek en gedreven. Theo bedankt voor deze fantastische periode, je bijzondere inzet, wij zullen dit nooit vergeten.

“ RUST IN VREDE “

Voetbalvereniging Nunspeet, 8 juni 2020