Zaterdag 5 september 2020
Districtsbeker Oost

Nunspeet verliest in Lelystad.”

Afgelopen zaterdag speelde Nunspeet de eerste wedstrijd voor de Districtsbeker Oost uit bij sv Lelystad ‘67. Nadat vorige week de wedstrijd tegen Fc jeugd op het laatste moment werd afgelast vanwege mogelijke gezondheidsrisico’s bij Fc Jeugd.

Langzaam maar zeker moet het elftal van Erwin Brem vorm gaan krijgen richting de start van de competitie. In Lelystad maakten verschillende spelers hun debuut waaronder eigen jeugdspelers Melle van der Woude en Jardi Niebeek. Daarnaast kon Lars ten Dolle na langdurig blessureleed ook weer binnen de lijnen gebracht worden.

Nunspeet werd door zeer effectief sv Lelystad ’67, na een 2-0 ruststand, op een 3-0 nederlaag getrakteerd. Hierdoor zijn de komende twee wedstrijden, a.s. zaterdag uit bij VSCO ’61 en dinsdagavond 15 september a.s. thuis, aanvang 20:30 uur, tegen Fc jeugd direct finales om een plek te veroveren in de knock out fase van de Districtsbeker Oost.

Opstelling vv Nunspeet:
Jardi Niebeek, Alexander Sijtsma, Gieljan Tissingh [60e min. Lars Polinder], Andrew Galea, Marco de Vries, Lucas Pelgrum, Lars ten Dolle [60e min. Karim Mulder], Amer Torkmani [60e min. Frank Boers], Melle van der Woude, Peter Huijgen [60e min. Jonathan van ’t Hof] en Emiel Goud

Opstelling sv Lelystad ’67:
Klaas Koster, Barry van de Winkel, Nathaniel Will, Ibrahim Stitou [55e min. Lain Mohammed], Kione Blom, Noah de Leeuw [63e min. Oussama Selouani], Neville Brown [55e min. Daan Boutkan], Nordin Stitou, Nabil Essaddouqi, Naoufal Debdoubi [70e min. Anthony Vrij] en Max Engelsmann [63e min. Tom van Staalduinen]

Scoreverloop:
  2e min. 1-0 Ibrahim Stitou
20e min. 2-0 Ibrahim Stitou
54e min. 3-0 Ibrahim Stitou (strafschop)

Gele kaart:
Nunspeet: –