Zaterdag 12 september 2020
Districtsbeker Oost

Nunspeet al uit de Districtsbeker.

Na de twee poulewedstrijden is Nunspeet al uitgeschakeld voor de Districtsbeker. De uitwedstrijd tegen tweede klasser VSCO’61 eindigde in een teleurstellend 1-1 gelijkspel, waardoor een tweede plaats in de poule nu al niet meer haalbaar is.

In de tiende minuut nam Nunspeet een verdiende 0-1 voorsprong. Uit een vrije trap vanaf rechts legde Amer Torkmani met het hoofd de bal breed en kon Peter Huijgen geheel vrijstaand inkoppen. Hierna bleef Nunspeet kansen creëren om de voorsprong te vergroten. Deels door slordig balverlies aan de kant van VSCO’61, maar vooral door goed opgezette aanvallen. Nunspeet dat een aantal keren terugzakte op de eigen helft en dan via een snelle omschakeling succesvol probeerde te zijn, vergat echter de voorsprong verder uit te bouwen. Daarbij had het de pech dat doelman Arjan ten Klooster de wedstrijd van zijn leven keepte.

Ook de tweede helft waren de beste kansen voor Nunspeet, maar of het vizier van de aanval van Nunspeet stond niet op scherp of doelman Ten Klooster was opnieuw een sta in de weg. Zelfs een strafschop voor Nunspeet, genomen door Peter Huijgen wist de keeper van VSCO ’61 te stoppen. Zoals vaak gebeurd, scoor je zelf niet dan doet de tegenstander dat wel. Een kwartier voor tijd wist VSCO ’61 via rechts goed door te gaan en de voorzet werd door invaller Wim de Vries binnengekopt (1-1). Hierna voerde Nunspeet de druk op het doel van VSCO ’61 verder op, maar de bevrijdende tweede treffer voor Nunspeet werd niet meer gescoord. Waardoor uitschakeling een feit werd.

Komende dinsdag wacht de laatste Districtsbekerwedstrijd thuis tegen Fc Jeugd, helaas een duel zonder enig belang. Aanvang 20:30 uur.

Na een voorbereiding zonder overwinning rest de technische staf nog maar 7 dagen om hun team optimaal geprepareerd aan de competitiestart te krijgen.

Zaterdag 19 september a.s. wordt er gestart met een uitwedstrijd tegen DOS ‘37 uit Vriezeveen, dan begint het seizoen dus echt en kan een tegenvallende voorbereiding snel worden vergeten…

Opstelling vv Nunspeet:
Bram Beek, Alexander Sijtsma, Lars Polinder, Andrew Galea, Marco de Vries, Patrick Pluim, Karim Mulder, Dominique van de Grift [60e min. Lucas Pelgrum], Amer Torkmani [60e min. Jonathan van ’t Hof], Peter Huijgen [60e min. Emiel Goud] en Frank Boers

Opstelling VSCO ’61:
Arjan ten Klooster, Ruben Sleurink, Rick Pul, Remco van ’t Hul [Wim de Vries], Jim Strieker [Etienne van Dijk], Robert Dekker, Luca Veldhoen [Klaas van Woudenbergh], Jan van ’t Oever [Aron Sleurink], Jeroen van de Kolk, Thomas van de Kolk en Niels Elzerman

Scoreverloop:
10e min. 0-1 Peter Huijgen
77e min. 1-1 Wim de Vries

Gele kaart:
Nunspeet: Frank Boers, Lucas Pelgrum en Marco de Vries
VSCO ’61: Etienne van Dijk, Thomas van de Kolk, Wim de Vries, Klaas van Woudenberg en Robert Dekker

Rode kaart: