Zaterdag 19 september 2020
1 klasse D Oost

Nunspeet pakt een punt uit bij DOS ’37.

Na een voorbereiding die qua resultaat enigszins tegen viel werd er zaterdag na 6 maanden eindelijk weer voor de competitie gespeeld. Vorig seizoen eindigde de wedstrijd tegen DOS ‘37 in een 4-0 nederlaag voor het team van trainer Erwin Brem. Nunspeet was dus gewaarschuwd.

Nunspeet startte goed, in de 6e minuut was het een snelle aanval over de rechterkant van Nunspeet die op het laatste moment nog door een DOS ’37 verdediger onschadelijk gemaakt kon worden.
Hierna speelde de wedstrijd zich voornamelijk af op het middenveld, het was DOS ’37 dat in de 27e minuut voor het eerst gevaarlijk voor het doel van keeper Sean Poot kwam. Maar de kopbal van de DOS ’37 aanvaller verdween over het doel van Nunspeet. Het laatste kwartier van de eerste helft was geheel voor Nunspeet en men wist men verschillende mogelijkheden te creëren. Helaas zonder te scoren.

Direct na rust startte Nunspeet opnieuw gevaarlijk. Zo was Melle van de Woude dicht bij zijn eerste treffer. De wedstrijd golfde vanaf dit moment over een weer zonder dat beide teams echt gevaarlijk konden worden. Vanaf de 80e minuut leek het alsof de aanvallers van Nunspeet zichzelf eindelijk los wisten te maken van hun directe tegenstanders verschillende mogelijkheden bleven onbenut. In de 88e minuut ontving DOS’37-verdediger, Jordi Brinkman, zijn 2de gele kaart van de middag en mocht met rood vroegtijdig de kleedkamer opzoeken. In de laatste minuut was het verdediger Lars Polinder die het dichtst bij de winnende treffer was, maar zijn kopbal werd van de doellijn gehaald. Met het verdienstelijke gelijke spel stapte Nunspeet weer in de bus.

Zaterdag brengt vv Bennekom een bezoek aan sportpark de Wiltsangh. Aanvang 14:45 uur.

Opstelling vv Nunspeet:
Sean Poot, Alexander Sijtsma, Lars Polinder, Andrew Galea, Marco de Vries, Patrick Pluim, Karim Mulder [63e min. Emiel Goud], Lucas Pelgrum, Melle van der Woude [63e min. Dominique van de Grift], Peter Huijgen [82e min. Amer Torkmani] en Frank Boers

Opstelling DOS ’37:
Patrick Nitert, Wout Kikkert, Martijn Olde Olthof, Jordi Brinkman, Shakki Mohammed, Michel Kamphuis, Hidde Boers, Tom Smoes [78e min. Stam Tempert], Menno Kamphuis, Lars Kikkert [63e min. Marnick Fokke] en Maarten Slomp[75e min. Glenn Jansen]

Scoreverloop:

Gele kaart: