“Golfmiddag op het Rijk van Nunspeet een groot succes.”

Op 24 september jl. organiseerde het bestuur van de Businessclub van de vv Nunspeet een golfmiddag op “Het Rijk van Nunspeet” voor de beginnende golfer (clinic) en de meer ervaren golfer met als afsluiting een diner en presentatie eventuele nieuwbouw sportpark de Wiltsangh

Om 14:15 uur was het prachtig weer en werd iedereen ontvangen met koffie/thee en wat lekkers en werd de golfmiddag geopend door de voorzitter van de Businessclub Erik Molenschot.

De animo hiervoor was groot maar door de Coronamaatregelen moest er helaas met een max van 40 personen rekening gehouden worden. Er was zelfs een wachtlijst, wat aangeeft dat steeds meer businessleden deze activiteit weten te waarderen.

De 12 deelnemers aan de clinic hadden het prima naar hun zin. De onderlinge sfeer was goed en sommigen waren heel fanatiek bezig.

De 19 deelnemers aan de golfwedstrijd voor de wat gevorderden was ook een succes. Fanatiek werd er gespeeld, ballen die verdwenen in het bos, zand en water, maar ook waren er geweldige puts en fairwayslagen. Rond 17.30 uur kwamen zowel de clinic-ers als de wedstrijdgolfers vol enthousiaste verhalen terug in het clubhuis waar genoten werd van een drankje en een bittergarnituur.

Inmiddels waren ook de businessleden binnengekomen die alleen voor de presentatie van de revitalisering sportpark de Wiltsangh gekomen waren. Voorzitter Rob Buis vertelde over de plannen en de stand van zaken.

Ook werd een 3D animatie getoond waarop te zien is hoe de ambitie is van de club voor een nieuw clubhuis. De reacties hierop waren positief, maar er is nog veel voor nodig om de benodigde gelden door acties, zelfredzaamheid enz. binnen te halen.

Daarna werd er nog een heerlijk twee gangen diner genuttigd

Tussendoor was er nog de prijsuitreiking van de golfmiddag. De winnaar van de clinic werd Mark van de Bunte en de beste putter Berry Nagelhout. Mark kreeg één uur gratis les, welke beschikbaar werd gesteld door “Het Rijk van Nunspeet” en Berry ontving een waardebon van de SSVN

Prijzen waren ook beschikbaar voor de Neary (de eerste slag vanaf de tee die het dichtst bij de vlag beland) en de Longest (de eerste slag vanaf de tee die de langste afstand bereikt op de fairway). Longest Dames :Anneke Schipper en bij de heren Andre Plakke . Winnaar Neary: Herman van Gemert. Algemeen winnaar van de wedstrijd: Dames Anneke Schipper en bij de heren Peter Hogenberg . Zij kregen allen ook van de SSVN een waardebon, te besteden bij het Rijk van Nunspeet.

Ook Carlie Schipper werd bedankt door medeorganisator/secretaris Betty en ook voor hem was er een boeket bloemen.

Al met al kan men weer terugzien op een zeer geslaagde 1e activiteit van dit nieuwe seizoen en we hopen, dat er bij deze jaarlijks terugkomende activiteit de volgende keer nog meer businessleden aanwezig kunnen /zullen zijn .

Deze datum is al vastgelegd op 16 september 2021., noteer dit vast in uw agenda.

Betty Wieteler,
secretaris Businessclub vv Nunspeet