In 2014 nam de toen nog 16 jarige Tom van Assen de uitdaging aan om samen met Geert van der Veen het meisjes team ME1 (voorloper MO11) te gaan trainen. Na een open training waren er 15 enthousiaste meiden, zodat het seizoen gestart kon worden met de MD1 (MO13).

In 2016 werd het team waarmee in 2014 was gestart, kampioen van de tweede klasse! Mede door de enthousiaste inbreng van Tom groeide het meidenvoetbal in Nunspeet elk seizoen met tientallen nieuwe leden. Na de nodige ups en downs in de jaren die volgenden, startte Tom dit seizoen als trainer van de MO11-2 en JO19-2.

Begin 2021 kreeg Tom het aanbod om aan de slag te gaan als trainer bij AVC Luctor Et Emergo in Almelo. Een mooie uitdaging die hij met beide handen aanpakte. Woensdag 17 maart jl. heeft Tom afscheid genomen van de JO19-2 en zaterdag 20 maart jl. was de afscheidswedstrijd van Tom met zijn meiden van de MO11-2 tegen de jongens van JO10-4.

Namens de spelers, ouders, vereniging en sponsor Meijers, mocht Tom een prachtig cadeau ontvangen uit handen van Bennie van ’t Hul van de commissie jeugdzaken. Erik de Weerd was aanwezig om dit afscheid digitaal vast te leggen.

Rest ons Tom hartelijk te danken voor zijn enthousiaste inbreng bij de vv Nunspeet. Dankzij hem heeft het meidenvoetbal een plek gekregen binnen de club. We wensen Tom heel veel succes toe in Almelo!