Welkom op het open Sportpark, maar……..

Sinds twee seizoenen is er sprake van een zogenaamd ”open Sportpark De Wiltsangh.” Doel is het maatschappelijk kapitaal van sportverenigingen en gemeente breder in te zetten dan alleen beoefening van de (wedstrijd)sport. Voor vv Nunspeet houdt dit concreet in, dat buiten de tijden waarin de vereniging sportactiviteiten organiseert, er gebruik gemaakt kan worden van alléén de kunstgrasvelden en de goals. In coronatijd en de beperkende maatregelen is samenkomen van de jeugd en het gezamenlijk sporten niet vanzelfsprekend. Het concept vervuld duidelijk in een extra behoefte. Dat is mooi maar…… Het gebruik zonder toezicht veronderstelt ook een verantwoordelijkheid van de incidentele gebruiker. Dat gaat heel vaak goed maar de afgelopen weken ging het net wat minder. Vier opzettelijk vernielde tribune stoeltjes. Doelnetten gebruiken als klimrek. Honden zijn welkom maar dienen altijd aangelijnd te zijn en hebben niets op het kunstgras te zoeken. En het hoofdveld inrichten met de terrasstoelen om je bestelde lunch te nuttigen was nou net niet de bedoeling.

We hebben een meldpunt ingesteld voor oneigenlijk gebruik van de velden, gebouwen en materialen. Heb je misdragingen gezien? Constateer je schade? Heb je informatie over mogelijke daders? Meld het op: Jeugdcommissie@vvnunspeet.nl.

Laten we er samen een succes van maken. Respecteer de huisregels en wees welkom.