Wat was het zaterdag 1 mei een ontzettend mooie dag!

Namens het vvN ActieTeam mochten we een sponsorloop organiseren. In Corona tijd heeft dat altijd wat meer voeten in de aarde dan voorheen, maar we denken graag in mogelijkheden.

We wilden iets organiseren waar echt alle leden van de vv Nunspeet aan mee konden doen. Van voetbalschool tot walking footballers, van spelers en speelstertjes tot trainers en trainsters, van kantinemedewerkers tot aan bestuursleden aan mee konden doen.

Op voorhand hebben we geprobeerd alle leden van de vv Nunspeet via zoveel mogelijk kanalen enthousiast te maken om met zo veel mogelijk mensen deel te nemen aan de sponsorloop om samen veel geld op te halen voor de toekomst van onze vereniging.

We merkten dat door veel mensen direct werd doorgepakt en snel kwamen er allerlei tussenstanden binnen van mooie sponsorbedragen. Fantastisch om dat enthousiasme te zien. Het werkt aanstekelijk en geeft energie.

Dit enthousiasme was er niet bij iedereen en zonder daar te lang bij stil te willen staan willen we het toch graag benoemen. Om de toekomst van onze vereniging te kunnen waarborgen moeten we het echt SAMEN gaan doen. Probeer je gezicht te laten zien op georganiseerde evenementen en probeer elkaar te enthousiasmeren. Dat werkt aanstekelijk, de betrokkenheid zal toenemen en het verenigingsleven zal groeien, iets wat we allemaal al jaren graag willen.

Tijdens en na de loop zagen we heel veel vrolijke gezichten. Het parcours werd op diverse manieren afgelegd. Er waren onderlinge wedstrijden om zoveel mogelijk meters te maken, er werd gewandeld en er werd zelfs gekropen. Fantastisch hoe Mike Holstege, Peter de Valk en Niek Daalmeijer zich hebben ingezet om met een minimum bedrag van 250 euro per persoon zich kruipend in te zetten. Helaas stond ook vandaag voor diverse teams een positieve COVID – test deelname in de weg, waardoor Naomi Schouten van haar lichting de enige deelneemster was. Ze wilde perse lopen om minimaal 10 rondjes te lopen, wat een enorme doorzetter! De teams die niet konden deelnemen zullen later deze week op initiatief van hun eigen trainers nog gaan lopen, super!

Verder noemen we Jarno Doornwaard in zijn ezelspak en Henk Westhuis in zijn koeienpak die een megabedrag op wisten te halen en wethouder Mark van de Bunte die zich toch maar weer inzette voor de sport in Nunspeet, Klasse mannen!

En dan blijven al die super deelnemers, alle sponsors, alle stimulerende leiders en trainers , natuurlijk al die enthousiaste vrijwilligers en onze hoofdsponsors van dit evenement, SPIL en Van der Meijden Fysiotherapie over die deze mooie dag mogelijk hebben gemaakt over die een groot applaus verdienen!

We hopen volgende week het opgehaalde bedrag en de prijswinnaars bekend te kunnen maken.

Dank voor deze mooie dag!

Frank Bronkhorst en Werner Pluim