Zaterdag 14 augustus 2021
Oefenwedstrijd

“Nunspeet start voorbereiding.”

Inmiddels is de voorlopige eerste selectie van Nunspeet onder leiding van de nieuwe technische staf bestaande uit hoofdtrainer Lucas Hoekman, 1e assistent Gertjan Boeve en 2e assistent Reinaldo Hup alweer twee weken druk bezig met de voorbereiding op het nieuwe seizoen.

Afgelopen zaterdag stond de eerste serieuze test op het programma. Op veld vier fungeerde Nunspeet als gastheer voor DESZ uit Zwartsluis. Het hoofdveld van sportpark De Wiltsangh wordt binnenkort voorzien van een nieuwe toplaag waardoor er op veld 4 gespeeld werd.

Nunspeet begon scherp aan de wedstrijd en oude vertrouwde gezichten zoals Marnix Tissingh (na een uitstapje naar VVOG en NSC weer terug op hetoude nest”) en nieuwe gezichten zoals spits Vincent Huisman, Reijer Roelofsen, Max Engelmann, Dani Schmitz alsmede de jeugdspelers Julian Hop, Lucas Zoet en Vincent Zoet maakten hun opwachting.

Nadat er in de 8e minuut binnen het strafschopgebied een overtreding Jonathan van ’t Hof was gemaakt, scoorde Marnix Tissingh uit de toegekende strafschop 1-0. In de 12e minuut kopte Marnix Tissingh, na een voorzet vanaf links van Jonathan van ’t Hof, de 2-0 binnen. Via Tom Kisjes kwam DESZ in de 19minuut op 2-1.  Wat tevens de ruststand was.

In de 2e helft stuurde Lucas Hoekman, op Max Engelmann na, een nieuw elftal het veld in. Nadat Nunspeet verzuimde de voorsprong verder uit te breiden, kwam DESZ in de 84min. door een doelpunt van Thomas Witte op 2-2. Vincent Huisman maakte, na een pass van Patrick Pluim, in de 87e minuut de winnende derde treffer. Hierdoor werd de eindstand bepaald op 3-2 in Nunspeets voordeel.

Nunspeet oefent volgens planning zaterdag 21 augustus thuis tegen Unicum, dinsdag 24 augustus uit tegen asv Dronten en zaterdag 28 augustus uit bij WHC.

Districtsbeker
Voor de Districtsbeker speelt Nunspeet op zaterdag 4 september uit bij ZAC, op zaterdag 11 september op sportpark De Wiltsangh om 17:00 uur tegen  sv Epe en zaterdag 18 september uit tegen asv Dronten.

Opstelling vv Nunspeet (1e helft):
Sean Poot, Max Engelsmann, Reijer Roelofsen, Andrew Galea, Fabian Zoet, Marnix Tissingh, Lucas Zoet, Melle van der Woude, Jonathan van ’t Hof, Emiel Goud en Karim Mulder

Opstelling vv Nunspeet (2e helft):
Jardi Niebeek, Enes Keklikoglu, Max Engelsmann, Gieljan Tissingh, Marco de Vries, Lars ten Dolle, Dominique van de Grift, Julian Hop, Ptrick Pluim, Vincent Huisman en Dani Schmitz

Scoreverloop:
  9e min. 1-0 Marnix Tissingh (strafschop)
12e min. 2-0 Mrnix Tissingh
19e min. 2-1 Tom Kisjes
84e min. 2-2 Thomas Witte
87e min. 3-2 Vincent Huisman

Klik hier voor de samenvatting (opname&montage Cor Fidder)