Zaterdag 21 augustus 2021
Oefenwedstrijd

“Nunspeet speelt gelijk op Urk.”

Afgelopen zaterdag heeft Nunspeet op Urk verdienstelijk met 2-2 gelijkspel gespeeld. Urk is al jaren een stabiele hoofdklasser en woonplaats van hoofdtrainer Lucas Hoekman. Precies 1 jaar geleden speelden beide teams ook tegen elkaar en trok Nunspeet met een 4-1 nederlaag aan het kortste eind.

Nunspeet kwam in deze wedstrijd goed voor de dag, in de derde minuut was de eerste kans voor Karim Mulder na een goede voorzet vanaf de rechterkant. In de tiende minuut opnieuw een goede kans voor Nunspeet uit een toegekende vrije trap wist Vincent Huisman vanaf 20 meter bijna de openingstreffer te noteren.

In de 29e minuut haalde Karim Mulder verwoestend uit en zorgde alsnog voor een verdiende 0-1 voorsprong. Zo ging Nunspeet met een verdiende 1-0 voorsprong de kleedkamer opzoeken.

Urk startte de tweede helft enthousiast en vanuit een scrimmage wist men binnen 5 minuten de 1-1 te forceren. Nunspeet bleek zeker niet uit het veld geslagen, Emiel Goud wist binnen 5 minuten na de gelijkmaker Nunspeet opnieuw op voorsprong te zetten na alert te reageren op een verkeerde terug speelbal.

De laatste treffer kwam op naam van Urk, de oplettende spits van Urk wist zijn voet net voor de uitkomende Nunspeet keeper aan te drukken en tekende voor de 2-2 einduitslag. Een nuttige wedstrijd voor het team van Lucas Hoekman met voldoende aanknopingspunten voor een vervolg van de voorbereiding.

A.s. dinsdag 24 augustus speelt Nunspeet, om 20:00 uur, in Dronten een oefenwedstrijd tegen asv Dronten.

Klik hier voor de samenvatting [opname&montage Cor Fidder]