Zaterdag 28 augustus 2021
Oefenwedstrijd

Nadat Nunspeet dinsdag jl. tegen asv Dronten had geoefend, eindstand 1-1, stond zaterdagmiddag voor het Keizer Garantiemakelaars Nederlaagtoernooi een oefenwedstrijd tegen WHC op het programma.

In de 3e minuut bracht keeper Jardi Niebeek redding door een afstandsschot van Sargon Gouriye uit de bovenhoek weg te boksen. Al in de 5e minuut kwam Nunspeet op voorsprong. Via een aanval aan de rechterkant passte Patrick Pluim op Dani Schmitz die doeltreffend afrondde, 0-1.  Vlak voor rust leek WHC op gelijke hoogte te komen, de bal werd echter door de doelpaal gekeerd.

In de 50e minuut werd de Nunspeetse verdediging op snelheid geklopt en wist Stef van Oene de 1-1 te scoren. In de poging om Stef van Oene van het scoren af te houden, kwamen Reijer Roelofsen en Jardi Niebeek met elkaar in botsing. Als gevolg hiervan moest Jardi Niebeek geblesseerd het veld verlaten. Zijn vervanger was Sean Poot.

In de 74e minuut bracht Dani Schmitz de stand op 1-2. Na een ingooi kwam de door een WHC verdediger weg gekopte bal voor de voeten van Dani Schmitz. Die zijn schot vanaf de rand van het strafschopgebied via de handen van keeper Dennis Fijn in het net zag verdwijnen. Een minuut later was het wederom Dani Schmitz die scoorde, 1-3.

A.s. zaterdag 4 september speelt Nunspeet voor de Districtsbeker in Zwolle tegen ZAC. De wedstrijd op Sportpark Jo van Marle begint om 14:30 uur.

Opstelling vv Nunspeet:
Jardi Niebeek [53e min. Sean Poot], Andrew Galea, Gieljan Tissingh [46e min. Marco de Vries], Reijer Roelofsen, Dominique van de Grift [78e min. Jonathan van ’t Hof], Lars ten Dolle [41e min. Enes Keklikoglu], Melle van der Woude [67e min. Marnix Tissingh], Marnix Tissingh [46e Bram van de Worp], Jonathan van ’t Hof [46min. Emiel Goud], Patrick Pluim [46e min. Vincent Huisman/87e min. Melle van der Woude] en Dani Schmitz

Scoreverloop:
  5e min. 0-1 Dani Schmitz