Zaterdag 11 september 2021
Districtsbeker Oost

“Nunspeet zet goede lijn door.”

Zaterdag speelde Nunspeet de tweede wedstrijd in poule voor de Districtsbeker Oost. Na de mooie 3-0 overwinning in de eerste wedstrijd uit bij ZAC, stond er nu een thuiswedstrijd tegen buurtvereniging sv Epe op het programma.

Bij Nunspeet ontbraken door lichte blessures o.a. Lars ten Dolle en de broertjes Marnix en Gieljan Tissingh. Beide teams hielden elkaar het eerste half uur goed in evenwicht met kansen voor beide ploegen. Zo wist een Epe aanvaller de kruising achter keeper Niebeek te raken en was het Nunspeet spits Huisman die in kansrijke positie mistte. Het duurde tot de 37e minuut voordat Vincent Huisman de verdiende 1-0 binnen tikte. Nog voor de rust gevolgd door de 2-0 gescoord door Vincent Huisman.

In de tweede helft was de wedstrijd binnen 10 minuten beslist door doelpunten van Vincent Huisman (3-0, 4-0 en 6-0) en Emiel Goud (5-0). Dit betekende tevens de eindstand. Met nog 1 wedstrijd te gaan is Nunspeet nu al verzekerd dat het door mag bekeren voor de Districtsbeker Oost.

Het was mooi om te zien, dat trainer Lucas Hoekman verschillende talenten minuten liet maken. Zo werden door de trainer Julian Hop en Noah Mulder ingebracht en kunnen deze beide talenten terug kijken op een goede invalbeurt.

Zaterdag brengt Nunspeet een bezoek aan asv Dronten, beide ploegen zijn inmiddels geplaatst voor de volgende ronde. De wedstrijd in Dronten begint om 14:30 uur.

Opstelling vv Nunspeet:
Jardi Niebeek, Max Engelmann [46e min. Enes Keklikoglu], Andrew Galea, Reijer Roelofsen, Marco de Vries, Dominique van de Grift, Melle van der Woude [68e min. Noah Mulder], Karim Mulder, Emiel Goud [64e min. Julian Hop], Vincent Huisman en Jonathan van ’t Hof [46e min. Dani Schmitz]

Opstelling sv Epe:
Sam van Schoonhoven, Bas Smit [46e min. Maurits de Jong], Gerrit Calkhoven, Koen Logen, Stefan Lokhorst [72e min. Jan van Zuuk], Luke Berkhoff [59e min. Chiel Brummel], Nick Krijgsman [81e min. Mart Nijhof], Henk Slot, Lars Krijgsman, Tijn Nijhof en Rene Suurland

Scoreverloop:
37e min. 1-0 Vincent Huisman