Zaterdag 18 september 2021
Districtsbeker Oost

“Nunspeet verliest maar bekert door.”

Afgelopen zaterdag speelde Nunspeet de derde en de laatste poulewedstrijd voor de Districtsbeker Oost uit bij asv Dronten.

In de oefenwedstrijd in de voorbereiding werd er met 1-1 gelijkgespeeld tegen deze tegenstander uit Dronten. Trainer Lucas Hoekman kon nog steeds niet beschikken over de ervaren krachten Lars ten Dolle, de gebroeders Tissingh en keeper Sean Poot.

Het duurde tot de 15e minuut voordat de eerste kans van de wedstrijd te noteren viel.Emiel Goud kwam net tekort voor de openingstreffer. In de 32e minuut gevolgd door een kans voor asv Dronten die vakkundig door keeper Jardi Niebeek onschadelijk werd gemaakt . Een paar minuten voor de rust was Jardi kansloos bij een doelpunt dat uit de rebound, nadat de bal de lat geraakt had, gescoord werd.1-0 voor asv Dronten.

In de tweede helft was het keeper Jardi Niebeek die Nunspeet in de wedstrijd hield met een paar prachtige reddingen. Te beginnen in de 47e minuut op de rand van het strafschopgebied. Nunspeet creëerde ook diverse kansen op de gelijkmaker. Zo was Vincent Huisman hier dichtbij, maar kwam de bal op de paal. In de 78e minuut leek de wedstrijd beslist doordat Bas Maljaars de 2-0 wist binnen te schieten, maar Vincent Huisman wist met een benutte strafschop in de slotfase de hoop op een gelijkmaker levend te houden. Deze gelijkmaker kwam er niet, eindstand 2-1.

Volgende week wacht de start van de competitie met een lastige uitwedstrijd bij KHC Kampen.

Opstelling vv Nunspeet:
Jardi Niebeek, Enes Keklikoglu [82e min Lucas Zoet], Andrew Galea, Reijer Roelofsen [75e min. Marco de Vries], Max Engelmann, Dominique van de Grift [75e min Julian Hop], Melle van der Woude [46e min. Jonathan van ’t Hof], Karim Mulder, Emiel Goud, Vincent Huisman en Dani Schmitz [60e min. Patrick Pluim]

Opstelling asv Dronten:
Alex Bindenga, Rik Breemhaar, Bas Maljaars, Florijn Diepstraten, Remon Kroes [Pim Breukelman], Jeroen van der Meer, Martijn Timmer, Nick Siebelink [Laurens Brouwer], Yordi Schols [Rihairo Meulens], Sean Stenekes en Dinand Woertink [Jodi de Boer]

Scoreverloop:
39e min. 1-0 Yordi Schols
78e min. 2-0 Bas Maljaars
88e min. 2-1 Vinent Huisman (strafschop)

Gele kaart:
Nunspeet: