Zaterdag 23 oktober 2021
1e klasse D Oost

“Nunspeet laat zege in de slotseconden liggen.”

Nunspeet heeft op eigen veld met 1-1 gelijk gespeeld tegen SVZW. In de slotseconden van de wedstrijd had Dominique van de Grift de winnende op zijn schoen, de inzet van van de Grift ging net voorlangs het Wierdense doel.

In de 4e minuut sneed Bas ter Hogt vanaf rechts het strafschopgebied binnen, maar zag zijn schot door Andrew Galea geblokt worden. Via Vincent Huisman kreeg Nunspeet vervolgens de kans om de openingstreffer te scoren, echter leverde dit geen doelpunt op. In de 17e minuut was het wederom SVZW dat via rechts in een kansrijke positie kwam. Jesper Middelkamp trok vanaf de achterlijn de bal terug op Frank Smit. Zijn inzet werd in de korte hoek door Jardi Niebeek tot corner verwerkt. Een minuut of 3 voor rust kreeg Vincent Huisman een kans om Nunspeet op voorsprong te brengen. Bij de voorzet vanaf links, met buitenkant rechts, van Melle van der Woude, kwam Vincent een teenlengte te kort om de bal te raken. In de 43e minuut kwam SVZW op voorsprong. Robin de Jong passte naar de op rechts vrijstaande Jesper Middelkamp. De voorzet van Middelkamp bereikte Yessin Maskoul, die zich knap vrij speelde en al vallend de 0-1 scoorde.

In de rust bleven Jonathan van ’t Hof en Lars ten Dolle in de kleedkamer achter en werden vervangen door Dani Schmitz en Marnix Tissingh. Uit een voorzet van Enes Keklikoglu was het Vincent Huisman die de bal op de borst opving en voor zich zelf klaar legde en de 1-1 binnenschoot. Vijf minuten later maakte keeper Julian Bakker een schot van Vincent Huisman onschadelijk. De hierop volgende inzetten van Emiel Goud en Melle van der Woude werden vervolgens geblokt. In de 71e minuut wist Jardi Niebeek op de doellijn met zijn voet redding te brengen. Tien minuten voor tijd was Melle van der Woude dicht bij een doelpunt. Zijn kopbal werd door keeper Julian Bakker tot corner verwerkt. Uit de corner kopte Vincent Huisman naast. In de 85e minuut was het wederom Melle van der Woude die gevaarlijk was, zijn schot ging echter aan de verkeerde kant van de paal naast. In de extra tijd kreeg Dominique van de Grift, na voorbereidend werk van Dani Schmitz en Vincent Huisman, de uitgelezen kans om de winnende treffer te scoren. Ook zijn schot ging aan de verkeerde kant van de paal naast.

A.s. zaterdag 30 oktober speelt Nunspeet in Veenendaal tegen de Merino’s. Aanvang 14:30 uur.

Opstelling vv Nunspeet:
Jardi Niebeek, Enes Keklikoglu, Andrew Galea, Johanathan van ’t Hof [46e min. Dani Schmitz], Emiel Goud [82e min. Dominique van de Grift], Melle van der Woude, Vincent Huisman, Gieljan Tissingh [73 min. Marco de Vries], Karim Mulder, Lars ten Dolle [46e min. Marnix Tissingh] en Reijer Roelofsen

Opstelling SVZW:
Julian Bakker, Dries Buimer [55e min. Luuk Geelen], Robin de Jong, Frank Smit, Lars Scholten, Jesper Middelkamp, Bas ter Hogt, Maarten Smit, Stefan Maat, Lars van Putten en Yessin Maskoul

Scoreverloop:
42e min. 0-1 Yessin Maskoul
51e min. 1-1 Vincent Huisman

Gele kaart:
Nunspeet: Reijer Roelofsen
SVZW: Lars van Putten

Rode kaart:
Nunspeet: –