“We willen de hoofdsponsor zijn die het verschil maakt.”

Jaren geleden stond hij al rookworsten te verkopen om geld bij elkaar te sparen voor het nieuwe clubgebouw. Vandaag doet hij nog een extra duit in het zakje voor hetzelfde doel, maar nu als hoofdsponsor van vv Nunspeet. Stella-directeur Wilco van de Kamp uit Nunspeet tekende vandaag namens de e-bikefabrikant het sponsorcontract. “Het voelt goed om iets terug te kunnen doen aan de lokale gemeenschap. Nunspeet is immers de plek waar ons bedrijf geworteld is.”

Een tastbare bijdrage voor de vereniging
Met het hoofdsponsorschap is de club verzekerd van financiële zekerheid voor de komende jaren. Tegelijkertijd komen de euro’s niet aanwaaien. Vanuit zijn liefde voor de club wil Wilco – die nu tien jaar met compagnon Daan van Renselaar aan het roer staat van Stella Fietsen – echt wat toevoegen, de sponsor zijn “die het verschil maakt.” Daarom is er nu in overleg gekozen om de sponsorbijdrage op te knippen in twee delen. Een vaste bijdrage aan de club en een tweede deel dat concreet wordt uitgegeven aan attributen waar de leden van de club echt mee geholpen zijn. En ook waarmee Stella een duidelijk podium krijgt. Enkele voorbeelden zijn een nieuw camerasysteem, waarmee je wedstrijden op afstand bekijkt én terugkijkt. Zo kunnen de trainingen goed geëvalueerd worden en zien ouders hun kinderen spelen. Dit vergroot de saamhorigheid binnen de vereniging. Ook geeft het camerasysteem met bijbehorend online videoplatform Stella zichtbaarheid. Een ander voorbeeld zijn de zogenoemde oefenpoppen. Die worden dagelijks gebruikt en waren aan vervanging toe. Deze zijn nu door Stella nieuw aangekocht, uiteraard met duidelijke ruimte voor de sponsor.

Investeren in de jeugd van Nunspeet
Stella vindt het als bedrijf zijnde heel waardevol om een bijdrage te leveren aan de ontwikkeling van de jeugd van Nunspeet en omgeving. Wilco: “Als vader van twee opgroeiende kinderen weet ik hoe belangrijk het is om kinderen een kans te geven hun talenten te ontwikkelen. Als jeugdlid heb ik veel geleerd in de tijd dat ik voetbalde bij de vereniging en deed ik vriendschappen op voor het leven. Dat gun ik de jeugd van nu ook.” Stella heeft veel medewerkers of kinderen van medewerkers die lid zijn van vvNunspeet. “Het grote aantal collega’s dat voetbalt bij de club was voor ons een extra reden om hoofdsponsor te worden. Bij Stella vragen we veel van onze mensen. Het is mooi dat we op deze manier ook iets kunnen terug doen voor onze collega’s. En Nunspeet is de plek waar we tien jaar geleden de eerste Stella e-bike werd verkocht. Zonder de support van lokale gemeenschap en de gemeente was het ons nooit gelukt om marktleider te worden in de branche. We doen dan ook graag iets terug.”

Een intensieve samenwerking
Er is een plan gemaakt met doelstellingen en tastbare acties voor de komende seizoenen, waaronder de nieuwe clubaccommodatie. Ook Stella kijkt hier naar uit. “Er liggen genoeg ideeën op de plank om de samenwerking met de komst van de nieuwbouw verder te versterken. Helaas is het nog niet zover. Daarom hebben we voor dit seizoen concrete acties op papier gezet. Een actief team van leden en medewerkers staat in de startblokken om aan de slag te gaan en snel resultaat te boeken. We gaan er een bruisende samenwerking van maken!” aldus de enthousiaste Nunspeter.